အခန်း (၂)

comments
တိရစ္ဆာန် အစည်း​​အ​​ေဝး​​ြကီး​​ ြပီး​​၍ သံုး​​ရက်အြကာတွင် ဗိုလ်ြကီး​​မှာ
​​ေဝဒနာခံစား​​ရြခင်း​​မရှိဘဲ အိပ်​​ေပျာ်​​ေနရင်း​​ အနိစ္စ​​ေရာက်သည်။ သူ၏
ြကွင်း​​ကျန်ရစ်​​ေသာ ရုပ်အ​​ေလာင်း​​ကို ​​ေဖျာက်ဆိပ်ပင်ြကီး​​​ေအာက်တွင်
ြမှုပ်လိုက်ြကသည်။

ဗိုလ်ြကီး​​ကွယ်လွန်ြပီး​​ သံုး​​လ​​ေလာက်ြကာ​​ေသာအခါ တိရစ္ဆာန်များ​​အနက်
အကင်း​​ပါး​​​ေသာ အစုက တ​​ေန့​​တြခား​​ ဗိုလ်ြကီး​​၏တရား​​ကို
သ​​ေဘာ​​ေပါက်လာြကြပီး​​လျှင် ဘဝသစ်သို့​​ ​​ေရှ့​​ရှု​​ေသာ စိတ်ထား​​သစ်များ​​ြဖင့်​​
စိတ်အား​​တက်ြကွလျက်ရှိြကသည်။ ဗိုလ်ြကီး​​၏ ​​ေတာ်လှန်​​ေရး​​တရား​​ကိုလည်း​​
တ​​ေကာင်မှတ​​ေကာင် တိုး​​တိုး​​တိတ်တိတ် ဝါဒြဖန့်​​လျက်ရှိသည်။ ယခင်က
​​ေြမှာ်လင့်​​ချက် လံုး​​လံုး​​မရှိခဲ့​​​ေသာ တိရစ္ဆာန်တို့​​မှာ ဗိုလ်ြကီး​​၏တရား​​ကို
နာရသည့်​​အချိန်ကစ၍ ​​ေြမှာ်လင့်​​ချက်ရြကသြဖင့်​​ ​​ေပျာ်ရွှင်လျက်ရှိြကသည်။
အ​​ေြခ​​ေလး​​​ေချာင်း​​​ေတာ်လှန်​​ေရး​​ြကီး​​မှာ ဘယ်​​ေန့​​ ဘယ်ရက် ဘယ်နှစ်
ဘယ်လတွင် ထ​​ေြမာက်​​ေအာင်ြမင်မည်ဟု ဒိဋ္ဌ မ​​ေြပာနိုင်​​ေသာ်လည်း​​ အ​​ေရှ့​​က
​​ေနဝန်း​​ထွက်သကဲ့​​သို့​​ တ​​ေန့​​တွင် ​​ေအာင်ြမင်ရမည်မှာ ​ေသချာသည်ဟု
အား​​လံုး​​​ေသာ တိရစ္ဆာန်တို့​​ ယံုြကည်ြကသည်။ ယံုြကည်ြခင်း​​သည်
အလုပ်လုပ်​​ေစြခင်း​​ အ​​ေြကာင်း​​ြဖစ်သည့်​​အတိုင်း​​ အား​​လံုး​​​ေသာ တိရစ္ဆာန်တို့​​မှာ
စား​​လည်း​​​ေတာ်လှန်​​ေရး​​ သွား​​လည်း​​​ေတာ်လှန်​​ေရး​​ ​​ေတာ်လှန်​​ေရး​​
တအာရံုတည်း​​ကိုသာ ​​ေရှး​​ရှု၍လုပ်ကိုင် ​ေနထိုင်ြကသည်။ ​​ေတာ်လှန်​​ေရး​​သည်
သူတို့​​ တသက်တွင် ြဖစ်​​ေြမာက်နိုင်လိမ့်​​မည်ဟု ​​ေြမှာ်လင့်​​နိုင်ရန်
အ​​ေြကာင်း​​မရှိ​​ေသာ်လည်း​​ မိမိတို့​​ သား​​​ေြမး​​လက်ထက်ကျ​​ေသာအခါ အမှန်ပင်
ြဖစ်​​ေြမာက်လိမ့်​​မည်ဟု ယံုြကည်သြဖင့်​​ စိတ်ပျက်ြခင်း​​ မရှိြက။
​​ေတာ်လှန်​​ေရး​​သည် ​​ေရတွင်း​​တူး​​ယင်း​​ ​​ေရြကည်​​ေသာက်ဖို့​​မဟုတ်
​​ေနာင်လာ​​ေနာက်သား​​တို့​​၏ အကျိုး​​သက်သက်သာ ြဖစ်သည်။
​​ေနာင်လာ​​ေနာက်သား​​တို့​​ ​​ေကာင်း​​စား​​ဖို့​​အတွက်ဆိုလျှင် ငါတို့​​သည် အသက်ကိုပင်
စွန့်​​ြကရမည် ဟုလည်း​​ တိရစ္ဆာန်တို့​​ အချင်း​​ချင်း​​ ​​ေြပာလျက်ရှိြကသည်။
ဝက်တို့​​မှာ အြခား​​​ေသာ တိရစ္ဆာန်တို့​​ထက် အသိဉာဏ်နှင့်​​ ြပည့်​​စံုြကသြဖင့်​​
ဝါဒြဖန့်​​​ေရး​​ စည်း​​ရံုး​​​ေရး​​ တာဝန်များ​​ကို သူတို့​​ကပင် ​​ေခါင်း​​​ေဆာင်၍
လုပ်ြကရသည်။ ​​ေဈး​​​ေကာင်း​​​ေကာင်း​​နှင့်​​ ​​ေရာင်း​​စား​​နိုင်ရန် ဦး​​သာ​​ေခါင်
အထူး​​ဂရုစိုက်၍ ​​ေမွး​​ထား​​​ေသာ ဝက်​​ေပါက်က​​ေလး​​နှစ်​​ေကာင်မှာ ထူး​​၍ အာစ
လျှာစ သွက်သြဖင့်​​ ဝက်ထဲတွင် အထူး​​ထင်ရှား​​သူများ​​ြဖစ်သည်။ သူတို့​​၏
အမည်မှာ ဗန္ဓုလနှင့်​​ ​​ေဘာ်ြဖူ ြဖစ်သည်။ ဗန္ဓုလသည် အြမဲဣ​​ေြန္ဒြကီး​​နှင့်​​
​​ေနသည်။ စကား​​​ေြပာသိပ်မ​​ေကာင်း​​​ေသာ်လည်း​​ သူလုပ်ချင်တာကို
မြဖစ်ြဖစ်​​ေအာင် လုပ်တတ်​​ေသာ စိတ်ရှိသည်။ ​​ေဘာ်ြဖူမှာ ဗန္ဓုလထက်
အာဝဇ္ဇန်း​​​ေကာင်း​​၍ ထိုး​​ထွင်း​​ဉာဏ်လည်း​​ ရှိသည်။ သို့​​ရာတွင် ဗန္ဓုလ​​ေလာက်
အလုပ်​​ေသသပ်ြခင်း​​၊​ နက်နဲစွာ စဉ်း​​စား​​တတ်ြခင်း​​မရှိ။ အြခား​​ ဝက်ထီး​​များ​​အနက်
သံ​​ေြကာင်မှာ အထင်ရှား​​ဆံုး​​ြဖစ်သည်။ သံ​​ေြကာင်မှာ ပုပုတုတ်တုတ်
မျက်စိ​​ေမှး​​​ေမှး​​ြဖစ်သည်။ သွက်သွက်လက်လက် ရှိသည်။ သူ့​​နာမည်အတိုင်း​​
အသံက ​​ေြကာင်​​ေတာင်​​ေတာင် ြဖစ်သည်။ သံ​​ေြကာင်သည် စကား​​​ေြပာ
အင်မတန်​​ေကာင်း​​၍ အြဖူကို အမဲြဖစ်​​ေအာင် ပသကမ​​ေြပာနိုင်သည်။
စကား​​​ေြပာ​​ေသာအခါတွင် ြငိမ်ြငိမ်ရပ်၍ မ​​ေြပာဘဲ ဟိုဖက်​​ေရွှ့​​လိုက်
သည်ဖက်​​ေရွှ့​​လိုက် လုပ်တတ်သည်။ တခါတရံ သူ​​ေြပာ​​ေသာစကား​​ကို
​​ေလး​​နက်​​ေစရန် အြမီး​​ကို ​​ေထာင်၍ ဝင့်​​တတ်သည်။ သံ​​ေြကာင် အြမီး​​ဝင့်​​၍
​​ေြပာလိုက်လျှင် ပွဲအင်မတန်ကျသည်။ ဗန္ဓုလ ​​ေဘာ်ြဖူနှင့်​​
သံ​​ေြကာင်သံုး​​​ေကာင်သား​​တို့​​သည် ဗိုလ်ြကီး​​​ေဟာခဲ့​​​ေသာ အြမိုက်တရား​​တို့​​ကို
စံနစ်တကျ စီစဉ် သံုး​​သပ်ြကြပီး​​လျှင် ပိဋကတ်ဖွဲ့​​၍ ''တိရစ္ဆာန်ဝါဒ'' ဟူ​​ေသာ
ဘွဲ့​​ကို​​ေပး​​ြကသည်။ အဆိုပါ ဝက်သုခမိန် သံုး​​ဦး​​တို့​​သည် ညတိုင်း​​လိုပင်
ဦး​​သာ​​ေခါင် အိပ်​​ေပျာ်ချိန်၌ အြခား​​​ေသာတိရစ္ဆာန်များ​​အား​​
တိရစ္ဆာန်ဝါဒအ​​ေြခခံသ​​ေဘာတရား​​များ​​ကို လျှို့​​ဝှက်စွာ သင်တန်း​​​ေပး​​ြကသည်။
တိရစ္ဆာန်တို့​​အား​​ တိရစ္ဆာန်ဝါဒသင်တန်း​​​ေပး​​ရသည်မှာ လွယ်​​ေသာ
အလုပ်မဟုတ်​​ေချ။ အချို့​​တိရစ္ဆာန်များ​​မှာ နား​​လည်မှုလံုး​​လံုး​​ မရှိ။
အချို့​​တိရစ္ဆာန်များ​​မှာ အမှုမဲ့​​ အမှတ်မဲ့​​သာ ​​ေနြကသည်။ အချို့​​တိရစ္ဆာန်များ​​က
​​ေတာ်လှန်​​ေရး​​လုပ်တာက​​ေတာ့​​ ​​ေကာင်း​​ပါရဲ့​​။ ဒို့​​သခင်ဦး​​သာ​​ေခါင်အ​​ေပါ်
ဒို့​​သစ္စာ​​ေဖါက်ရာ ကျ​​ေနမှာ​​ေပါ့​​ဟု ​​ေြပာဆိုြကသည်။ အများ​​အား​​ြဖင့်​​
တိရစ္ဆာန်တို့​​က ဦး​​သာ​​ေခါင်အား​​ သခင်ဟု ​​ေခါ်ြကတုန်း​​ ရှိ​​ေသး​​သည်။
အချို့​​ကလည်း​​ ဒို့​​ကို ဦး​​သာ​​ေခါင်က ​​ေကျွး​​ထား​​တာ၊​ သူ့​​ကို
​​ေတာ်လှန်လိုက်မယ်ဆိုယင် ဒို့​​ငတ်သွား​​မှာ​​ေပါ့​​ဟု ​​ေြပာြကသည်။ အချို့​​ကလည်း​​
ဒို့​​​ေသြပီး​​မှ ြဖစ်မဲ့​​ကိစ္စကို ဂရုစိုက်လုပ်​​ေနဖို့​​မလိုပါဘူး​​ကွာဟု​​ေြပာ၍ အချို့​​ကလည်း​​
တ​​ေန့​​ကျယင် အလိုလိုြဖစ်ရမဲ့​​ ကိစ္စြကီး​​ကို အခုဒို့​​ြကိုး​​စား​​ြကိုး​​စား​​
မြကိုး​​စား​​မြကိုး​​စား​​ ဘာထူး​​ဦး​​မှာလဲဟု ဆိုြကသည်။ ဤနည်း​​ြဖင့်​​
ဝက်သုခမိန်တို့​​မှာ တိရစ္ဆာန်ဝါဒကို ​​ေဟာ​​ေြပာရာတွင် အစကနဦး​​၌
အခက်အခဲနှင့်​​ များ​​စွာ​​ေတွ့​​ြကရသည်။ အား​​လံုး​​​ေသာတိရစ္ဆာန်များ​​က
​​ေမး​​ြကြမန်း​​ြကသည်။ အား​​လံုး​​​ေသာတိရစ္ဆာန်များ​​က ​​ေမး​​ြကြမန်း​​ြကသည့်​​
​​ေမး​​ခွန်း​​များ​​ထဲ၌ ြမင်း​​မက​​ေလး​​ မယ်သီ​​ေမး​​​ေသာ ​​ေမး​​ခွန်း​​မှာ
အ​​ေြဖရအခက်ဆံုး​​ြဖစ်သည်။ မယ်သီက ''​​ေနပါအံုး​​ နင်တို့​​​ေြပာတာက​​ေတာ့​​
ဟုတ်ပါြပီ။ နင်တို့​​​ေတာ်လှန်​​ေရး​​​ေအာင်တဲ့​​အခါကျ​​ေတာ့​​ ထန်း​​လျက်
စား​​ရပါအံုး​​မလား​​'' ဟု ​​ေမး​​သည်။

ထိုအခါ ​​ေဘာ်ြဖူက ''​​ေအး​​ အခု မယ်သီ ​​ေမး​​တာဟာ မှန်တယ်။
​​ေတာ်လှန်​​ေရး​​​ေအာင်တဲ့​​အခါမှာ ဒို့​​ဟာဒို့​​​ေတာ့​​ ထန်း​​လျက် လုပ်တတ်မှာ
မဟုတ်ဘူး​​။ ဒါ​​ေပမဲ့​​ ​​ေတာ်လှန်​​ေရး​​​ေအာင်တဲ့​​ အခါကျ​​ေတာ့​​ ထန်း​​လျက်စား​​ဖို့​​လဲ
လို​​ေတာ့​​မှာ မဟုတ်ဘူး​​။ ​​ေြပာင်း​​ရိုး​​​ေတွ နှမ်း​​ဖတ်​​ေတွ စပါး​​​ေတွ ​​ေြပာင်း​​ဖူး​​​ေစ့​​​ေတွ
စား​​မကုန်​​ေလာက်​​ေအာင် လှိုင်​​ေနမှာ​​ေပါ့​​'' ဟု ​ေြဖသည်။ သည်​​ေတာ့​​
တခါမယ်သီက ''အဲဒါ​​ေတာ့​​ ထား​​လိုက်ပါ​​ေတာ့​​။ နင်တို့​​
​​ေတာ်လှန်​​ေရး​​​ေအာင်ြပီး​​​ေတာ့​​ ငါ့​​လည်ပင်း​​မှာ အခုလိုဘဲ ​​ေြကး​​ခ​​ေလာက်က​​ေလး​​
ဆက်ြပီး​​ ဆွဲရပါအံုး​​မလား​​'' ဟု ​​ေစာဒက တက်ြပီး​​လျှင် ​​ေြကး​​ခ​​ေလာက်သံကို
နား​​​ေသာတ ခံရ​​ေစြခင်း​​ အကျိုး​​ငှာ လည်ပင်း​​ကို ဆပ်ကာဆပ်ကာလှုပ်၍
ြပသည်။ သည်​​ေတာ့​​ ​​ေဘာ်ြဖူက '' ​​ေအာ် မယ်သီနှယ့်​​ တယ်လဲခက်တာကိုး​​ဟ။
နင်က တယ် ကျွန်စိတ်အား​​ြကီး​​တာကိုး​​။ နင်အခု အင်မတန်သ​​ေဘာကျ​​ေနတဲ့​​
ခ​​ေလာက်ဟာ အ​​ေကာင်း​​မဟုတ်ဘူး​​ဟ။ နင်ဟာ ကျွန်ဘဝ​​ေရာက်​​ေနတယ်ဆိုတဲ့​​
တံဆိပ်ဟ။ ​​ေလာကမှာ လွတ်လပ်ြခင်း​​ဟာ ​​ေြကး​​ခ​​ေလာက်ထက် အဖိုး​​တန်တယ်
ဆိုတာ နင်အခု​​ေတာင်မှ မသိ​​ေသး​​ဘဲကိုး​​'' ဟု ​​ေြပာသည်။

ထိုအခါ မယ်သီက ''တာ​​ေတာ့​​လဲ ဟုတ်တာ​​ေပါ့​​ဟ'' ဟု ​​ေြပာ၍
ဆိတ်ဆိတ်​​ေနသည်။ သို့​​​ေသာ် မယ်သီမှာ တကယ်သ​​ေဘာ​​ေပါက်ဟန်မတူ။

​​ေတာကျီး​​ကန်း​​င​​ေအာမှာ အဖျက်သမား​​ြဖစ်သည်။ ဝက်များ​​​ေဟာ​​ေသာ
တရား​​ကို သူကချည်း​​ လိုက်၍ ဖျက်သည်။ ဝက်တို့​​မှာ င​​ေအာ၏
​​ေဖါက်ြပန်​​ေရး​​တရား​​များ​​ကို မ​​ေြဖနိုင်​​ေလာက်​​ေအာင်ရှိသည်။ င​​ေအာမှာ
အ​​ေမွး​​အ​​ေတာင်မစံုခင်က ဦး​​သာ​​ေခါင် လက်သပ်​​ေမွး​​ထား​​​ေသာ
စပိုင်သူလျှိုြဖစ်သည်။ မဟုတ်ကပ်ဟုတ်ကပ်လည်း​​ ​​ေြပာတတ်သည်။
စကား​​​ေြပာ​​ေတာ့​​ အ​​ေတာ်​​ေကာင်း​​သည်။ င​​ေအာအလိုအား​​ြဖင့်​​ တိရစ္ဆာန်များ​​မှာ
​​ေသသည့်​​အခါတွင် သကာ​​ေတာင်မည်​​ေသာ တိရစ္ဆာန်နိဗ္ဗန်သို့​​
​​ေရာက်ြကလိမ့်​​မည်။ သကာ​​ေတာင်သည် များ​​စွာမ​​ေဝး​​။ တိမ်​​ေတွကို
လွန်​​ေအာင်တက်သွား​​လျှင် ​​ေရာက်နိုင်သည်။ သကာ​​ေတာင်သို့​​ ​​ေရာက်ြကလျှင်
တလတွင် ရက်သံုး​​ဆယ် အား​​လပ်ခွင့်​​ ရြကမည်။ စပါး​​ ပဲ
​​ေြပာင်း​​စသည်တို့​​လည်း​​ တဆယ့်​​နှစ်ရာသီ ​​ေပါက်သည်။ နှမ်း​​ဖတ်
ပဲဖတ်များ​​လည်း​​ သစ်ပင် ချံုနွယ်တို့​​တွင် တိရစ္ဆာန်တို့​​ နှုတ်သီး​​မှီ​​ေလာက်​​ေအာင်
တိုး​​လိုး​​တွဲ​​ေလာင်း​​သီး​​လျက်ရှိသည်။ မဟုတ်ကပ်ဟုတ်ကပ် ​​ေြပာတတ်ြခင်း​​
တို့​​မီး​​လျှို့​​မီး​​လုပ်တတ်ြခင်း​​ ဘာမှအလုပ်မလုပ်ြခင်း​​စသည်တို့​​​ေြကာင့်​​ င​​ေအာကို
အများ​​အား​​ြဖင့်​​ တိရစ္ဆာန်တို့​​က မုန်း​​ြကသည်။ သို့​​ရာတွင်
င​​ေအာ​​ေြပာသည့်​​အတိုင်း​​ သကာ​​ေတာင်ရှိသည်ဟု ယံု​​ေသာ တိရစ္ဆာန်များ​​လည်း​​
ရှိသည်။ ဤနည်း​​ြဖင့်​​ ဝက်တို့​​မှာ င​​ေအာ၏ အဖျက်ဝါဒကို အ​​ေတာ်
ပင်ပင်ပန်း​​ပန်း​​ ြကိုး​​စား​​၍ တိုက်ဖျက်ြကရသည်။ င​​ေအာ၏ဝါဒကို ယံု​​ေန​​ေသာ
တိရစ္ဆာန်တို့​​အား​​ ဝက်တို့​​က ''ရဲ​​ေဘာ်တို့​​ ​​ေနာင်တမလွန်ဘဝ ရှိသည်ဆိုြခင်း​​မှာ
လူသား​​တို့​​၏ ဝါဒသာ ြဖစ်သည်။ တိရစ္ဆာန်များ​​သည် မိမိ၏ရန်သူြဖစ်​​ေသာ
လူသား​​တို့​​၏ ဝါဒကို မယံုြကည်သင့်​​။ င​​ေအာသည် တိရစ္ဆာန်ပင်
ြဖစ်​​ေသာ်လည်း​​ လူသား​​တို့​​၏ လက်ပါး​​​ေစမျှသာ ြဖစ်သည်။ ထို့​​​ေြကာင့်​​
င​​ေအာ​​ေြပာ​​ေသာ စကား​​ကို တိရစ္ဆာန်စိတ်ရှိ​​ေသာ တိရစ္ဆာန်မှန်သမျှ
ဘယ်တိရစ္ဆာန်မှ မယံုသင့်​​။ င​​ေအာ​​ေြပာ​​ေသာ သကာ​​ေတာင်ကို
ဘယ်သူြမင်ဘူး​​သလဲ။ ဘယ်သူ ​​ေရာက်ဖူး​​သလဲ။ င​​ေအာကိုယ်တိုင်​​ေကာ
​​ေရာက်ဖူး​​ရဲ့​​လား​​။ င​​ေအာကို အလိုမရှိ။ လူသား​​များ​​ရဲ့​​ လက်ပါး​​​ေစကို အလိုမရှိ။
အ​​ေြခ​​ေလး​​​ေချာင်း​​ ​​ေတာ်လှန်​​ေရး​​​ေအာင်ပါ​​ေစ ''တကမ္ဘာလံုး​​က တိရစ္ဆာန်​​ေတွ
ညီြက'' ဟု ထပ်တလဲလဲ ​​ေဟာရသည်။

ဂျိုကား​​နှင့်​​ ခွါြဖူတို့​​မှာ ဝက်များ​​​ေဟာ​​ေသာ တိရစ္ဆာန်ဝါဒကို
အထူး​​ယံုြကည်ြကသူများ​​ြဖစ်သည်။ ထိုနွား​​နှစ်​​ေကာင်မှာ ကိုယ်ပိုင်ဉာဏ်နှင့်​​
စဉ်း​​စား​​တတ်သူများ​​ မဟုတ်သြဖင့်​​ ဝက်များ​​ကို ဆရာတင်ြကြပီး​​လျှင်
ဝက်များ​​​ေြပာသမျှကို တသ​​ေဝမတိမ်း​​ လိုက်နာြကသည်။ သူတို့​​ကမှ တဆင့်​​
တြခား​​တိရစ္ဆာန်များ​​ကို ဝါဒြဖန့်​​ြကသည်။ သူတို့​​နှစ်​​ေကာင်သည်
လျှို့​​ဝှက်၍လုပ်​​ေသာ သင်တန်း​​များ​​သို့​​ မပျက်မကွက် တက်ြကသည်။ သင်တန်း​​
အြပီး​​တိုင်း​​ အြပီး​​တိုင်း​​တွင် ဒို့​​တိရစ္ဆာန်သီချင်း​​ကို ဆိုြက​​ေသာအခါ၌လည်း​​
အြမဲတမ်း​​ အား​​ြဖင့်​​ သူတို့​​နှစ်​​ေကာင်က ​​ေခါင်း​​တည်၍ ဆိုြကသည်။

အ​​ေြခ​​ေလး​​​ေချာင်း​​​ေတာ်လှန်​​ေရး​​မှာ တွက်ကိန်း​​အရ နှစ်​​ေပါင်း​​များ​​စွာ
ြကာမှ ​​ေအာင်ြမင်ဖို့​​ရှိ​​ေသာ်လည်း​​ တကယ်ြဖစ်​​ေပါ်လာ​​ေသာအခါ ထင်သ​​ေလာက်
မြကန့်​​ြကာဘဲ လွယ်လွယ်ကူကူနှင့်​​ပင် ထ​​ေြမာက်​​ေအာင်ြမင်သွား​​သည်။
ဦး​​သာ​​ေခါင်မှာ ဝိရိယ​​ေကာင်း​​သူတစ်​​ေယာက်ြဖစ်​​ေသာ်လည်း​​ ကံမ​​ေကာင်း​​
အ​​ေြကာင်း​​မလှသြဖင့်​​ သူြကံ​​ေလသမျှ ဟန်မကျ​​ေအာင်ချည်း​​ ြဖစ်ခဲ့​​သည်။
လယ်​​ေပါင် ကိစ္စနှင့်​​ ပတ်သက်၍ တရား​​ြဖစ်​​ေသာအခါ၌လည်း​​ တရား​​ရှံုး​​သြဖင့်​​
​​ေရှ့​​​ေနစရိတ် ရံုး​​စရိတ် စသည်တို့​​​ေြကာင့်​​ အ​​ေတာ်ပင် ပစ္စည်း​​နွမ်း​​ပါး​​သွား​​သည်။
ပစ္စည်း​​နွမ်း​​ပါး​​သြဖင့်​​ စိတ်ညစ်ညစ်နှင့်​​ နီး​​ရာ ထန်း​​​ေတာတွင်ဝင်၍
မိုး​​မလင်း​​​ေအာင် ​​ေသာက်လျက်ရှိြပန်ရာ သူ့​​အ​​ေြခအ​​ေနမှာ ပို၍
ဆိုး​​သွား​​ြပန်သည်။ ​​ေနထွက်​​ေနဝင် ​​ေသာက်သည့်​​အလုပ်နှင့်​​သာ
အချိန်ကုန်​​ေနသြဖင့်​​ အလုပ်အကိုင်များ​​လည်း​​ လစ်ဟင်း​​သည်ထက် ပို၍
လစ်ဟင်း​​ကုန်သည်။ တ​​ေန့​​လံုး​​ တ​​ေန့​​လံုး​​ ပက်လက်ကုလား​​ထိုင်​​ေပါ်တွင်ထိုင်၍
ဝတ္ထု မဂ္ဂဇင်း​​ စသည်တို့​​ကိုဖတ်လိုက် ထန်း​​ရည်ကို တစ်ခွက်ြပီး​​
တစ်ခွက်​​ေသာက်လိုက်လုပ်ကာ အလုပ်ခွင်သို့​​လည်း​​မဆင်း​​ မည်သူနှင့်​​မျှလည်း​
စကား​​မ​​ေြပာဘဲ ​​ေနသည်။ သူ့​​အနား​​မှာ င​​ေအာ တ​​ေကာင်သာ အြမဲရှိ​​ေနသည်။
င​​ေအာကိုလည်း​​ ထန်း​​ရည်စိမ်ထား​​​ေသာ အမဲ​​ေြခာက်ကို ခဏ ခဏ ​​ေကျွး​​သည်။

အလုပ်ရှင် ကိုယ်တိုင်က ​​ေပါ့​​​ေလျာ့​​​ေသာအခါ သူ့​​လုပ်သား​​များ​​လည်း​​
တာဝန်မ​​ေြကြက​​ေတာ့​​။ လယ်ယာများ​​မှာလည်း​​ ြမက်ပင် ​​ေပါင်း​​ပင် ဖံုး​​မတတ်
ရှိြပီး​​လျှင် စည်း​​ရိုး​​ပျက်များ​​ကိုလည်း​​ ဂရုမစိုက်အား​​။ အိမ်​​ေခါင်မိုး​​ကိုလည်း​​ ြပန်၍
မမိုး​​ြဖစ်။ ​​ေနာက်ဆံုး​​တွင်သူ၏ နွား​​ ဆိတ် ဝက်စသည်တို့​​ကိုပင် မှန်မှန်
အစာ​​ေကျွး​​ရ ​​ေကာင်း​​မှန်း​​ မသိ​​ေတာ့​​။ ဦး​​သာ​​ေခါင်သည် စပါး​​သိမ်း​​ချိန်
နီး​​၍လာ​​ေသာတ​​ေန့​​တွင် သူ့​​ သူငယ်ချင်း​​ရွာသို့​​ အလယ်သွား​​ယင်း​​
ထန်း​​ရည်မူး​​​ေနသြဖင့်​​ တ​​ေန့​​နှင့်​​တည အိမ်သို့​​ ြပန်မ​​ေရာက်။ ​​ေနာက်တ​​ေန့​​
မွန်း​​တိမ်း​​ သူအိမ်ြပန်​​ေရာက်လာ​​ေသာ အခါ သူ့​​တပည့်​​များ​​သည် နွား​​ ဆိတ်
ဝက်စသည်တို့​​ကို အစာ​​ေကျွး​​ဖို့​​ သတိမရဘဲ ​​ေတာထဲသို့​​ ယုန်လိုက်
ထွက်၍သွား​​ြကသည်။ ဦး​​သာ​​ေခါင်လည်း​​ အိမ်ြပန်​​ေရာက်လျှင်​​ေရာက်ြခင်း​​
မူး​​မူး​​​ေမာ​​ေမာနှင့်​​ အိမ့်​​ကိစ္စကို မြကည့်​​ဘဲ အခန်း​​ထဲတွင် ထိုး​​၍အိပ်​​ေလသည်။
ည​​ေန သူနိုး​​သည့်​​အချိန်တိုင် တိရစ္ဆာန်များ​​မှာ အစာလည်း​​ မစား​​ရ။ ​​ေရလည်း​​
မ​​ေသာက်ြကရ။ တိရစ္ဆာန်တို့​​လည်း​​ အဆာလွန်၍ ကုန်ြကြပီ။ ပထမဆံုး​​
နွား​​များ​​ကစ၍ ြခံထဲမှ ခုန်ထွက်ြပီး​​လျှင် စား​​ကျက်သို့​​ သူတို့​​ဟာ သူတို့​​ သွား​​၍
စား​​ြကသည်။

ထို့​​​ေနာက် ဦး​​သာ​​ေခါင်နိုး​​လာ၍တပည့်​​များ​​ကို​​ေခါ်ကာ စည်း​​ကမ်း​​ဖျက်ကာ
ြခံခုန်ထွက်​​ေသာ နွား​​တို့​​ကို ဒလြကမ်း​​လိုက်၍ ရိုက်ြကသည်။ အစာငတ်၍
စိတ်ဆိုး​​​ေနြက​​ေသာ တိရစ္ဆာန်တို့​​သည် သူတို့​​အား​​ ထိုကဲ့​​သို့​​ မညှာမတာ
ရိုက်နှက်ြခင်း​​ကို သည်း​​မခံနိုင်ြက​​ေတာ့​​သြဖင့်​​ အချင်း​​ချင်း​​
ညှိနှိုင်း​​တိုင်ပင်ထား​​ြကဘိသည့်​​အလား​​ ဦး​​သာ​​ေခါင်နှင့်​​ တပည့်​​များ​​ကို
တညီတညွတ်တည်း​​ ဝိုင်း​​၍ ​​ေဝှ့​​သူက​​ေဝှ့​​ ကန်သူကကန် လိုက်သူကလိုက်ြပီး​​
​​ေတာ်လှန်​​ေရး​​စြကသည်။ ဦး​​သာ​​ေခါင်နှင့်​​ တပည့်​​များ​​လည်း​​ သူတို့​​ တသက်လံုး​​
မ​​ေြမှာ်လင့်​​​ေသာ အြခင်း​​အရာနှင့်​​ ​​ေတွ့​​​ေနရသြဖင့်​​ ဘယ်လိုြကံ၍
ဘယ်လိုလုပ်ရမည် မသိြက။ တိရစ္ဆာန်များ​​က လူသား​​များ​​ကို ​​ေတာ်လှန်သည်
ဆိုြခင်း​​မှာ ဘယ်ရာဇဝင်မှာမှ မြကား​​စဘူး​​။ ဦး​​သာ​​ေခါင်တို့​​ ​​ေသွး​​ပျက်စြပုြကြပီ။
တခဏြကာ​​ေသာအခါ ဦး​​သာ​​ေခါင်နှင့်​​တပည့်​​များ​​သည် ​​ေြခကုန်သုတ်၍
ကစဉ့်​​ကရဲ ​​ေြပး​​ြကရသည်။ ထိုသို့​​ လူသား​​တို့​​ဖက်က
တပ်လန်​​ေြပး​​မှန်း​​သိ​​ေသာအခါ တိရစ္ဆာန်တို့​​သည် အား​​တက်လာြကြပီး​​လျှင်
​​ေရှ့​​က ​​ေြပး​​​ေသာ ဦး​​သာ​​ေခါင်တို့​​ ဆရာတပည့်​​ ငါး​​​ေယာက်ကို ​​ေနာက်မှ
​​ေအာင်သံ​​ေပး​​၍ လိုက်ြကသည်။

ဦး​​သာ​​ေခါင်၏ ဇနီး​​​ေဒါ်အိုစာလည်း​​ ဦး​​သာ​​ေခါင်တို့​​အား​​ တိရစ္ဆာန်​​ေတွ
ဝိုင်း​​လိုက်၍ ထွက်​​ေြပး​​ရသည်ကို ြပူတင်း​​​ေပါက်မှ လှမ်း​​၍ ြမင်​​ေသာအခါ
သယ်နိုင်ပိုး​​နိုင်​​ေသာပစ္စည်း​​များ​​ကို သယ်ပိုး​​၍ ​​ေနာက်​​ေဖး​​​ေလှကား​​မှဆင်း​​ကာ
ထွက်​​ေြပး​​သည်။ င​​ေအာလည်း​​ ​​ေဒါ်အိုစာ​​ေနာက်သို့​​ တအအ​​ေအာ်၍
လိုက်သွား​​သည်။

တိရစ္ဆာန်တို့​​သည် ဦး​​သာ​​ေခါင်နှင့်​​ တပည့်​​​ေလး​​​ေယာက်တို့​​​ေြပး​​၍
ြခံြပင်အ​​ေတာ်​​ေဝး​​​ေဝး​​သို့​​ ​​ေရာက်သွား​​​ေသာအခါ လှည့်​​ြပန်လာြကြပီး​​လျှင်
ြခံတံခါး​​ကို ပိတ်၍ထား​​လိုက်ြကသည်။

ြခံထဲသို့​​ ြပန်​​ေရာက်လာ​​ေသာအခါ မ​​ေြမှာ်လင့်​​ဘဲနှင့်​​
​​ေတာ်လှန်​​ေရး​​​ေအာင်​​ေနသည်ကို ​​ေတွ့​​ြကရသြဖင့်​​ တိရစ္ဆာန်တို့​​မှာ ဘယ်လို
စီမံရမှန်း​​မသိြက။ ​​ေတာ်လှန်​​ေရး​​​ေအာင်ြမင်ပံုမှာ ဆန်း​​လွန်း​​သြဖင့်​​
သူတို့​​ဟာသူတို့​​​ေတာင် မယံုနိုင်ဘဲရှိြကသည်။ ထို့​​​ေနာက် အ​​ေြခ​​ေလး​​​ေချာင်း​​
​​ေတာ်လှန်​​ေရး​​မှာ တကယ်​​ေအာင်ြမင်​​ေနြပီကို သတိရသြဖင့်​​ တစုတ​​ေဝး​​ြကီး​​
ြခံထဲတွင် ​​ေရှာက်၍ ​​ေြပး​​ြကသည်။ တနည်း​​အား​​ြဖင့်​​ ရန်သူအြကွင်း​​အကျန်များ​​
ရှိ​​ေန​​ေသး​​သလား​​ဟု လိုက်၍ ြကည့်​​ဟန်လည်း​​ ြဖစ်သည်။ ြခံစည်း​​ရိုး​​အတွင်း​​၌
အနှံအစပ် ြမူး​​တူး​​ခုန်​​ေပါက်၍ ​​ေြပး​​ြပီး​​ြက​​ေသာအခါ ဦး​​သာ​​ေခါင်
မတရား​​မင်း​​မူခဲ့​​ြခင်း​​ကို ကျူပင်ခုတ် ကျူငုတ်မျှ မကျန်​​ေစရန် သ​​ေဘာနှင့်​​
ဦး​​သာ​​ေခါင်၏အိမ်ဘက်သို့​​ တအုပ်ြကီး​​ချီတက်ြကြပီး​​လျှင် ချုတ်ချယ်ြခင်း​​
လက္ခဏာြဖစ်​​ေသာ နဖါး​​ြကိုး​​ ဇက်ြကိုး​​ ထမ်း​​ပိုး​​စသည်တို့​​ကို အြကွင်း​​မဲ့​​
ဖျက်ဆီး​​၍ ပစ်ြကသည်။ ဝက်​​ေဝှး​​သင်း​​​ေသာ ဓါး​​ နွား​​​ေဝှး​​ထု​​ေသာ တင်း​​ပုတ်
နား​​ဖါး​​​ေဖါက်​​ေသာ သစ်ချွန်စသည်တို့​​ကိုလည်း​​ ယူ၍ ​​ေရတွင်း​​ထဲချပစ်ြကသည်။
ထို​​ေနာက် တိရစ္ဆာန် တို့​​အ​​ေပါ်တွင် ချုတ်ချယ်မှုနှင့်​​ စပ်လျဉ်း​​သမျှ​​ေသာ ကိရိယာ
တန်း​​ဆာပလာမှန်သမျှကို တခုမကျန် မီး​​ပံု၍ ရှို့​​ြကသည်။ ထို့​​​ေနာက်
​​ေဘာ်ြဖူက ချူနှင့်​​ ခ​​ေလာက်စသည်တို့​​ကိုပါရှာ၍ မီး​​ပံုထဲသို့​​ ထဲ့​​ြပီး​​လျှင်
ချူတို့​​ခ​​ေလာက်တို့​​ဟာလဲ လူသား​​တို့​​ရဲ့​​ အသံုး​​အ​​ေဆာင်အဝတ်အစား​​ တမျိုး​​ဘဲလို့​​
မှတ်ယူရမယ်။ ဒါ​​ေြကာင့်​​ ဘယ်တိရစ္ဆာန်မဆို ''ကိုယ်ချည်း​​တံုး​​လံုး​​ ​​ေနရမယ်''
ဟု ဩဝါဒ​​ေပး​​​ေလသည်။

ဂျိုကား​​ကလည်း​​ သူ့​​လည်ပင်း​​တွင် တ​​ေဒါင်​​ေဒါင်ြမည်၍ ​ေန​​ေသာ
သစ်သား​​ခ​​ေလာက်ြကီး​​ကို ြဖုတ်၍ ခွါနှင့်​​ နင်း​​​ေချြပီး​​လျှင် မီး​​ပံုထဲသို့​​
ထဲ့​​လိုက်သည်။ ဤနည်း​​ြဖင့်​​ တိရစ္ဆာန်တို့​​သည် ဦး​​သာ​​ေခါင်အား​​ သတိရ​​ေစမည့်​​
အထိမ်း​​အမှတ် မှန်သမျှကို ​​ေြပာင်တလင်း​​ခါ​​ေအာင် ဖျက်ဆီး​​ ပစ်ြကသည်။
ထို့​​​ေနာက် ဗန္ဓုလက ဦး​​​ေဆာင်ြပီး​​ တိရစ္ဆာန်များ​​အား​ စပါး​​ကျီဖက်သို့​​
​​ေခါ်သွား​​ြပီး​​ အစာကို ခါတိုင်း​​ထက် နှစ်ဆတိုး​​၍ ​​ေဝ​​ေပး​​သည်။ ​​ေခွး​​များ​​ကို
ထမင်း​​ချမ်း​​ခဲနှင့်​​ ထန်း​​လျက်နှစ်လံုး​​စီ ​​ေပး​​သည်။ ထို့​​​ေနာက်
ဒို့​​တိရစ္ဆာန်သီချင်း​​ကို အဆက်မြပတ် ခုနှစ်ြကိမ်တိုင်တိုင် သံကုန်ဟစ်၍
ဆိုြကသည်။ ညအိပ်တန်း​​ ဝင်ချိန်ြက​​ေသာအခါ ကင်း​​များ​​ခန့်​​ြပီး​​လျှင် သူတို့​​
ြခံနား​​သို့​​ မဲမဲကပ်လာတာြမင်သည်နှင့်​​ တြပိုင်နက် ဒန်တရိတ်ဆို့​​​ေဟ့​​ ရပ်လိုက်
ဟုခိုင်း​​၍ အရပ်ခိုင်း​​ခံရသည်။ မဲမဲက ''ဒို့​​ တရိတ်ဆန်'' ဟု ြပန်မ​​ေြဖခဲ့​​လျှင်
တခါတည်း​​ ​​ေြပး​​၍ သတ်ရမည်ဟု ညွှန်ြကား​​ြပီး​​လျှင် ကင်း​​လှည့်​​မကျ​​ေသာ
တိရစ္ဆာန်အား​​လံုး​​တို့​​ ကိုယ်စီကိုယ်ငှ အိပ်တန်း​​ဝင်လိုက်ြကသည်။
တိရစ္ဆာန်တို့​​အဖို့​​တွင် ထိုညက အိပ်ရြခင်း​​မျိုး​​​ေလာက် နှစ်ြခိုက်​​ေသာ
အိပ်ရြခင်း​​မရှိ။ ​​ေနာက်တ​​ေန့​​အရုဏ်တက် အချိန်သို့​​ ​​ေရာက်​​ေသာအခါ
ကင်း​​များ​​ကို ရုပ်သိမ်း​​၍ တိရစ္ဆာန်တို့​​သည် အိပ်ရာမှ ထြကြပီး​​လျှင်
ညက​​ေအာင်ခဲ့​​​ေသာ ​​ေတာ်လှန်​​ေရး​​ကို သတိရြကသြဖင့်​​ အ​​ေပျာ်ြကီး​​ ​​ေပျာ်ြကကာ
စုရံုး​​၍ထွက်လာြကြပီး​​လျှင် ကုန်း​​ြမင့်​​က​​ေလး​​​ေပါ်သို့​​ တက်ြကသည်။
ကုန်း​​ြမင့်​​က​​ေလး​​​ေပါ်က​​ေနြကည့်​​လျှင် တြခံလံုး​​ကို ​​ေကာင်း​​စွာြမင်နိုင်သြဖင့်​​
မိမိတို့​​ပိုင်နက်ကို ြကည့်​​ရြခင်း​​အား​​ြဖင့်​​ တိရစ္ဆာန်တို့​​မှာ အတိုင်း​​မသိ
ဝမ်း​​သာြခင်း​​ြဖစ်ြကသည်။

ဦး​​သာ​​ေခါင်ပိုင်​​ေသာ ယင်း​​မာပင်ကွင်း​​ကို သူတို့​​ပိုင်ြပီ။ ဦး​​သာ​​ေခါင်နှင့်​​
ပတ်သက်၍ ဘာတစ်ခုမျှ အစအန မ​​ေတွ့​​ရ​​ေတာ့​​။ ​​ေလာကတွင်
​​ေအာင်ြမင်ြခင်း​​ထက် ​​ေအာင်​​ေသာ အရာမရှိ။ တိရစ္ဆာန်​​ေတွသည် ဦး​​သာ​​ေခါင်၏
နဖါး​​ထိုး​​ခံ ဇက်ခွံ့​​ခံ အနှိပ်စက်ခံ မဟုတ်​​ေတာ့​​သြဖင့်​​ တဖန် ဝမ်း​​သာ အား​​ရနှင့်​​
ကုန်း​​တဝိုက်၌ ခုန်​​ေပါက် ြမူး​​တူး​​ြကြပန်သည်။ နွား​​များ​​ကလည်း​​ ချို​​ေသွး​​၍
ဝပ်ထလိန်း​​ ဝပ်ထလိန်း​​နှင့်​​ တွန်ြကသည်။ အသီး​​သီး​​ သူတို့​​သဘာဝအ​​ေလျာက်
ြမည်ြက ​​ေအာ်ြကသည်မှာ မိုး​​ချုန်း​​သံတမျှြဖစ်သည်။ ထို့​​​ေနာက် တကွင်း​​လံုး​​ကို
ဣ​​ေြန္ဒရစွာနှင့်​​ ြကည့်​​ရှုစစ်​​ေဆး​​ြကသည်။ ယခင်က ကွင်း​​ကို ပိုင်ြကဖို့​​
အိမ်မက်​​ေတာင် မမက်ဖူး​​ြက​​ေသာ်လည်း​​ ယခု ဦး​​သာ​​ေခါင်၏ ကွင်း​​မှာ
သူတို့​​ပိုင်ြဖစ်၍ ​​ေနြပီ။ ဟုတ်မှ ဟုတ်နိုင်ပါစ။ ဟုတ်သည်။ သူတို့​​ပိုင်ြပီ။
ဦး​​သာ​​ေခါင်လစ်ရြပီ။

ထို့​​​ေနာက် တ​​ေကာင်ချင်း​​ စီတန်း​​၍ ဦး​​သာ​​ေခါင်အိမ်ကို သွား​​၍
ြကည့်​​ြကသည်။ ထိုအိမ်ကိုလည်း​​ သူတို့​​ပိုင်ြပီ။ သို့​​ရာတွင် အိမ်ထဲသို့​​ ဝင်​​ေနြက
မဟုတ်သြဖင့်​​ ဘယ်တိရစ္ဆာန်မှ အထဲသို့​​ မဝင်ရဲြက။ ခဏြကာ​​ေသာအခါ
ဗန္ဓုလနှင့်​​ ​​ေဘာ်ြဖူတို့​​က တံခါး​​ကို တွန်း​​၍ ဖျက်ြပီး​​လျှင် တိရစ္ဆာန် အား​​လံုး​​
စီတန်း​​၍ အိမ်ထဲသို့​​ ဝင်ြကည့်​​ြကသည်။ အိမ်ထဲ၌ အပျက်အစီး​​
မရှိ​​ေစြခင်း​​အကျိုး​​ငှာ သတိထား​​၍ ဝင်ြကသည်။ ရှိသမျှ အခန်း​​ထဲသို့​​လည်း​​
​​ေြခဖျား​​​ေထာက်၍ ဝင်ြကည့်​​ြကသည်။ ဦး​​သာ​​ေခါင်၏ အိပ်ရာ ပန်း​​ကန်
ခွက်​​ေယာက် မှန်တင်ခံု ​​ေကာ်​​ေဇာ ​​ေထွး​​ခံ တိုင်ကပ်နာရီ စသည်တို့​​ကို
​​ေတွ့​​​ေသာအခါ တိရစ္ဆာန်များ​​သည် တ​​ေကာင်နှင့်​​ တ​​ေကာင် လက်တို့​​ကာ
ြပူး​​တူး​​ြပဲတဲ ြဖစ်၍ ​​ေနြကသည်။ ြပန်၍ ဆင်း​​လာြက​​ေသာအခါ
မယ်သီတ​​ေကာင်မပါလာသြဖင့်​​ ြပန်၍ ရှာြကရာ မယ်သီသည်
​​ေဒါ်အိုစာ၏အခန်း​​တွင်း​​၌ ​​ေြကာင်အိမ်ထဲမှ ​​ေြကး​​ခ​​ေလာက်ခ​​ေလး​​တစ်ခုကိုယူ၍
သူ့​​လည်ပင်း​​၌သူတပ်ကာ မှန်တခုထဲတွင် သူ့​​အရိပ်ကို သူအမျိုး​​မျိုး​​လှည့်​​၍
ြကည့်​​​ေနသည်။ ထိုအခါ အား​​လံုး​​ကပင် မယ်သီကို ဝိုင်း​​၍ ြမည်ြကသည်။
ထို့​​​ေနာက် တိရစ္ဆာန်တို့​​သည် မီး​​ဖို​​ေချာင်မှ အမဲ​​ေြခာက်ကို ​​ေတွ့​​သြဖင့်​​ ယူ၍
​​ေြမြကီး​​ထဲသို့​​ ြမှုပ်ပစ်ြကသည်။ ထို​​ေနာက် ဦး​​သာ​​ေခါင်၏ စိမ်​​ေရအိုး​​ကို
​​ေတွ့​​သြဖင့်​​ ခွါနှင့်​​​ေပါက်၍ ခွဲပစ်ြကသည်။ စိမ်​​ေရအိုး​​ကို ခွဲပစ်ြကြခင်း​​မှတပါး​​
အိမ်ထဲ၌ရှိ​​ေသာ ပစ္စည်း​​များ​​ကို သူ့​​​ေနရာ၌သူ အ​​ေြခအ​​ေနမပျက် ထား​​ခဲ့​​ြကသည်။
ထို့​​​ေနာက် ဦး​​သာ​​ေခါင်၏ အိမ်ကို ြပတိုက်အြဖစ်နှင့်​​ထား​​ရန် တညီတညွတ်တည်း​​
ဆံုး​​ြဖတ်ြကသည်။ ြပီး​​လျှင် ဦး​​သာ​​ေခါင်အိမ်ထဲ၌ ဘယ်တိရစ္ဆာန်မှ ဝင်၍
မ​​ေနြကရန်လည်း​​ အား​​လံုး​​သ​​ေဘာတူြကသည်။

တိရစ္ဆာန်တို့​​သည် နံနက်စာ စား​​ြကြပီး​​​ေနာက် စည်း​​​ေဝး​​ြကြပန်သည်။
ထိုအစည်း​​အ​​ေဝး​​၌ ဗန္ဓုလနှင့်​​ ​​ေဘာ်ြဖူတို့​​က မိန့်​​ခွန်ွး​​ြမက်ြကား​​သည်။
စု​​ေဝး​​​ေန​​ေသာ တိရစ္ဆာန်ပရိသတ်အား​​ ​​ေဘာ်ြဖူက ''ရဲ​​ေဘာ်တို့​​ အခုမှ
​​ေြခာက်နာရီခွဲပဲရှိ​​ေသး​​တယ်။ ​​ေနကုန်ဖို့​​ အချိန်​​ေတွ အများ​​ြကီး​​ကျန်​​ေသး​​တယ်။
ငါတို့​​ ဒီက​​ေန့​​ လယ်ကို စရိတ်ြကမယ်။ သို့​​​ေသာ် လယ်မရိတ်ခင် လုပ်ဖို့​​
အ​​ေရး​​ြကီး​​တဲ့​​ အလုပ်တခု ရှိ​​ေသး​​တယ်'' ဟု ​​ေြပာသည်။

ဝက်တို့​​သည် လွန်ခဲ့​​သည့်​​ သံုး​​လ​​ေလာက်ကပင် ဦး​​သာ​​ေခါင်၏
က​​ေလး​​များ​​သင်​​ေသာ သင်ပုန်း​​ြကီး​​စာအုပ်ကို အမှိုက်ပံု​​ေပါ်က ​​ေကာက်သြဖင့်​​
ထိုစာအုပ်ြဖင့်​​ စာသင်ထား​​ြက​​ေသာ​​ေြကာင့်​​ စာတတ်၍ ​​ေနြက​​ေြကာင်း​​ကို
ထိုအစည်း​​အ​​ေဝး​​ကျမှ ​​ေြပာြပ၍ တိရစ္ဆာန်များ​​ သိြကရသည်။ ထို့​​​ေနာက်
ဗန္ဓလက သ​​ေဘင်္ာ​​ေဆး​​ အြဖူဘူး​​နှင့်​​ အနက်ဘူး​​ကို အယူခိုင်း​​ြပီး​​လျှင်
ြခံတံခါး​​ဝသို့​​ သွား​​၍ ကဗျည်း​​အသစ် ထိုး​​​ေစသည်။ စာတတ်​​ေသာဝက်တို့​​အနက်
​​ေဘာ်ြဖူမှာ လက်​​ေရး​​အ​​ေကာင်း​​ဆံုး​​ ြဖစ်သြဖင့်​​ ကဗျည်း​​ထိုး​​ရန် တာဝန်ကို
​​ေဘာ်ြဖူကယူသည်။ ​​ေဘာ်ြဖူသည် အ​​ေဖါ်များ​​နှင့်​​ သ​​ေဘင်္ာ​​ေဆး​​ဘူး​​နှစ်ဘူး​​ကို
တံခါး​​ဝသို့​​ ယူသွား​​ြပီး​​လျှင် ''ယင်း​​မာပင်ကွင်း​​'' ဟု ထိုး​​ထား​​​ေသာစာကို
​​ေဆး​​အနက်နှင့်​​ ဖျက်ြပီး​​လျှင် ''တိရစ္ဆာန်ကွင်း​​'' ဟု ​​ေရး​​လိုက်ြကသည်။

''တိရစ္ဆာန်ကွင်း​​'' ဆိုသည်မှာ ယင်း​​မာပင်ကွင်း​​အဖို့​​ ​​ေနာင်ကို
အဓွန့်​​ရှည်စွာ သံုး​​မည့်​​နာမည်သစ် ြဖစ်သည်။ ထို့​​​ေနာက် ဗန္ဓုလနှင့်​​
​​ေဘာ်ြဖူတို့​​သည် စပါး​​ကျီဖက်သို့​​ သွား​​ြပီး​​လျှင် တစံုတခု​​ေရး​​ရန် ြပင်ြကသည်။
လွန်ခဲ့​​သည့်​​ သံုး​​လ​​ေလာက်က စ၍ ဗန္ဓုလနှင့်​​ ​​ေဘာ်ြဖူတို့​​သည် တိရစ္ဆာန်ဝါဒနှင့်​​
ပတ်သက်၍ အ​​ေြခခံအချက်ြကီး​​ ခုနှစ်ချက် ​​ေရး​​ထား​​ြကသည်။ ကျီထရံကို
​​ေလှကား​​နှင့်​​ တက်၍ တိရစ္ဆာန်ဝါဒ အ​​ေြခခံ အချက်ြကီး​​ ခုနှစ်ချက်ကို
အက္ခရာတင်ြကသည်။ ပထမတွင် ဝက်တို့​​မှာ ​​ေြခနှစ်​​ေချာင်း​​​ေပါ်တွင် မတ်တတ်
ရပ်နိုင်ြကသည် မဟုတ်သြဖင့်​​ ​​ေလှကား​​နှင့်​​ တက်၍​​ေရး​​ဖို့​​
အ​​ေတာ်အခက်အခဲ​​ေတွ့​​ရသည်။ ထို့​​​ေနာက် ခဲခဲယဉ်း​​ယဉ်း​​နှင့်​​ပင် ​​ေဘာ်ြဖူက
​​ေလှကား​​နှင့်​​တက်၍ ​​ေရး​​သည်။ သံ​​ေြကာင်က ​​ေအာက်နှစ်ထစ်ြခား​​
သံုး​​ထစ်ြခား​​က​​ေန၍ ​​ေဆး​​ဘူး​​ကို ကိုင်​​ေပး​​သည်။ ပထမ ကျီထရံကို ​​ေဆး​​နက်နှင့်​​
သုတ်သည်။ ထို​​ေဆး​​နက် ​​ေပါ်တွင်မှ အ​​ေတာင် ​​ေြခာက်ဆယ်​​ေလာက်က လှမ်း​​၍
ဖတ်နိုင်​​ေလာက်​​ေအာင် စာလံုး​​ြကီး​​ြကီး​​နှင့်​​ ​​ေအာက်ပါအတိုင်း​​ ​​ေရး​​သည်။


အ​​ေြခခံ တရား​​ြကီး​​ ခုနှစ်ပါး​​
၁။ ​​ေြခနှစ်​​ေချာင်း​​မှန်လျှင် ရန်သူ။
၂။ ​​ေြခ​​ေလး​​​ေချာင်း​​နှင့်​​ အ​​ေတာင်ရှိမှန်သမျှ မိတ်​​ေဆွ။
၃။ တိရစ္ဆာန်များ​​ အဝတ်မဝတ်ရ။
၄။ တိရစ္ဆာန်များ​​ အိပ်ရာနှင့်​​ မအိပ်ရ။
၅။ တိရစ္ဆာန်များ​​ အရက်မ​​ေသာက်ရ။
၆။ တိရစ္ဆာန်အချင်း​​ချင်း​​ မသတ်ရ။
၇။ တိရစ္ဆာန်များ​​ အား​​လံုး​​ တတန်း​​တစား​​တည်း​​ ြဖစ်သည်။


​​ေဘာ်ြဖူမှာ လက်​​ေရး​​​ေကာင်း​​၍ သတ်ပံုလည်း​​ အား​​လံုး​​​ေလာက်ပင်
မှန်​​ေအာင်​​ေရး​​နိုင်သည်။ မိတ်​​ေဆွတွင် လံုး​​ြကီး​​တင်ကို ဝဆွဲ ​​ေနရာက
မှား​​​ေရး​​ထား​​သြဖင့်​​ မွတ်​​ေဆွ ြဖစ်​​ေနြခင်း​​နှင့်​​ သ​​ေဝထိုး​​ တခုမှာ
ခ​​ေကွး​​ြဖစ်​​ေနြခင်း​​မှတပါး​​ သတ်ပံုဆရာ ​​ေရး​​ထား​​​ေသာ ကဗျည်း​​ဟုပင်
ထင်မှတ်နိုင်သည်။ ​​ေဘာ်ြဖူသည် ​​ေရး​​ြပီး​​သည်နှင့်​​ တြပိုင်နက် အား​​လံုး​​
တိရစ္ဆာန်များ​​၏ အကျိုး​​ငှာ အသံကျယ်ကျယ်နှင့်​​ ခပ်​​ေလး​​​ေလး​​ ဖတ်၍ြပသည်။
အား​​လံုး​​​ေသာတိရစ္ဆာန်တို့​​က သ​​ေဘာကျြကသည်။ အချို့​​ဉာဏ်​​ေကာင်း​​​ေသာ
တိရစ္ဆာန်တို့​​မှာ ​​ေဘာ်ြဖူဖတ်၍ အြပီး​​တွင် နှုတ်တက်ရြကသည်။

ထို့​​​ေနာက် ​​ေဘာ်ြဖူသည် စုတ်တံကို ​​ေအာက်သို့​​ ပစ်ချလိုက်ြပီး​​လျှင်
''ကိုင်း​​ ရဲ​​ေဘာ်တို့​​ စပါး​​သွား​​ရိတ်ြကရ​​ေအာင်။ ဦး​​သာ​​ေခါင်တို့​​
ဆရာတပည့်​​​ေတွထက် ပိုြပီး​​ြမန်​​ေအာင် ြကိုး​​စား​​ြပီး​​ ရိတ်ဖို့​​ဟာ
ရဲ​​ေဘာ်တို့​​တာဝန်​​ေနာ်'' ဟု နာ​​ေပျာ်ဖွယ် ​​ေြပာသည်။

ထိုအခိုက်တွင် နို့​​ညှစ်နွား​​မြကီး​​ သံုး​​​ေကာင်မှာ မအီမသာြဖစ်​​ေန၍
ြပင်း​​ထန်စွာ ​​ေအာ်လျက်ရှိြကသည်။ ဦး​​သာ​​ေခါင်ရှိစဉ်က မနက်​​ေစာ​​ေစာတိုင်း​​
နို့​​ညှစ်​​ေသာ်လည်း​​ ဦး​​သာ​​ေခါင်ကို ​​ေတာ်လှန်လိုက်ြပီး​​​ေနာက် လွတ်လပ်ြခင်း​​ရ၍
ဘယ်သူမှ နို့​​ညှစ်မည့်​​သူမရှိသြဖင့်​​ နို့​​​ေတွ​​ေတာင့်​​ြပီး​​ နို့​​အံုြကီး​​​ေတွ
ကွဲမတတ်ြဖစ်ကာ မချိမဆန့်​​ြဖစ်​​ေနြကသည်။ တခဏတာမျှ ​​ေတွ၍
ြဖစ်​​ေနြကြပီး​​လျှင် ဝက်များ​​က အြကံရ၍ နို့​​ပံုး​​များ​​ကို ယူ​​ေစြပီး​​​ေနာက်
ခွါြကား​​နှင့်​​ညှပ်၍ နို့​​ညှစ်ြကရာ အ​​ေတာ်က​​ေလး​​ဟန်သည်။ မြကာမီ ပံုး​​ငါး​​ပံုး​​နှင့်​​
နို့​​အြပည့်​​ရ၍ အား​​လံုး​​​ေသာ တိရစ္ဆာန်တို့​​ သွား​​ရည်တများ​​များ​​နှင့်​​
ြဖစ်​​ေနြကသည်။

''ဒီနို့​​​ေတွ ဘယ်လိုလုပ်ြကမလဲ။ ဦး​​သာ​​ေခါင် ရှိတုန်း​​က​​ေတာ့​​
တခါတ​​ေလ ဒို့​​စား​​တဲ့​​ အစာထဲ ထည့်​​​ေကျွး​​တယ်'' ဟု တိရစ္ဆာန် တ​​ေကာင်က
​​ေြပာသည်။ ထိုအခါ ဗန္ဓုလက နို့​​ပံုး​​များ​​​ေရှ့​​တွင် ရပ်၍ ''ရဲ​​ေဘာ်တို့​​
ဒီနို့​​အတွက်ဟာက ကိစ္စမရှိပါဘူး​​။ ငါြကည့်​​ြပီး​​ စီမံပါ့​​မယ်။ စပါး​​ရိတ်ဖို့​​က
ပိုအ​​ေရး​​ြကီး​​ပါတယ်။ ရဲ​​ေဘာ် ​​ေဘာ်ြဖူ​​ေနာက်ကို လိုက်ြကပါ။ ငါ အခုဘဲ
လိုက်လာခဲ့​​ပါမယ်။ ကိုင်း​​ သွား​​ြက​​ေပ​​ေတာ့​​။ အရိတ်​​ေနာက်ကျသွား​​ယင်
စပါး​​​ေတွ ပျက်ကုန်မယ်'' ဟု ဆိုသည်။

အား​​လံုး​​​ေသာ တိရစ္ဆာန်တို့​​လည်း​​ ဗန္ဓုလ ​​ေြပာသည့်​​အတိုင်း​​ ​​ေဘာ်ြဖူကို
​​ေခါင်း​​​ေဆာင်ြပု၍ စပါး​​ရိတ်သွား​​ြကသည်။ ည​​ေန စပါး​​ရိတ်ြပီး​​ ြပန်လာြက​​ေသာ
အခါ နို့​​ပံုး​​များ​​ကို မ​​ေတွ့​​ြကရ​​ေတာ့​​။

Leave a Reply



Labels

 
D.Wave NewsLetter © 2011 DheTemplate.com & Main Blogger. Supported by Makeityourring Diamond Engagement Rings

You can add link or short description here