အခန်း (၃)

comments
တိရစ္ဆာန်တို့​​သည် မတွက်မကပ် ြကိုး​​စား​​၍ စပါး​​ရိတ်ြကသည်။
ြကိုး​​စား​​ကျိုး​​လည်း​​ နပ်သည်။ ဦး​​သာ​​ေခါင်လက်ထက်ကထက် အများ​​ြကီး​​ပို၍
​​ေကာက်လှိုင်း​​များ​​ထွက်သည်။ စပါး​​ရိတ်ရသည့်​​အလုပ်မှာ သူတို့​​အဖို့​​မလွယ်။
​​ေြခနှစ်​​ေချာင်း​​​ေပါ်တွင် မတ်တပ်ရပ်၍ ရိတ်ရန်လုပ်ထား​​​ေသာ စပါး​​ရိတ်
ကရိယာများ​​မှာ တိရစ္ဆာန်တို့​​အဖို့​​ ဟန်မကျ။ ဝက်တို့​​မှာ ဉာဏ်​​ေကာင်း​​သြဖင့်​​
​​ေတွ့​​သမျှ အခက်အခဲကို ​​ေကျာ်နင်း​​နိုင်ြကသည်။ နွား​​တို့​​မှာ လယ်အ​​ေြကာင်း​​ကို
​​ေကာင်း​​​ေကာင်း​​သိ​​ေနြကသြဖင့်​​ ​​ေကာက်လှိုင်း​​ သိမ်း​​ရာတွင် များ​​စွာ
အသံုး​​ကျသည်။ ဝက်များ​​မှာ ကိုယ်တိုင် အလုပ်မလုပ်ြကဘဲ ညွှန်ြကား​​ြခင်း​​
စီမံြခင်း​​ အမှုကို ြပုြကသည်။

အြခား​​ တိရစ္ဆာန်များ​​ထက် ပညာ အရည်အချင်း​​နှင့်​​ ြပည့်​​စံုြခင်း​​​ေြကာင့်​​
ဝက်တို့​​မှာ ​​ေခါင်း​​​ေဆာင်မှုကို ယူြကသည်မှာ သဘာဝကျသည်။ ဂျိုကား​​နှင့်​​
ခွါြဖူ တို့​​မှာ အထူး​​ပင် ြကိုး​​စား​​၍ အလုပ်လုပ်ြကသည်။ ဝက်တို့​​မှာ
သူတို့​​သခင်​​ေဟာင်း​​ ဦး​​သာ​​ေခါင်၏ ရာထူး​​ကို ုအ​​ေမွဆက်ခံဘိသည့်​​အလား​​
နွား​​များ​​​ေနာက်မှ တ​​ေကာက်​​ေကာက်လိုက်၍ ''ရဲ​​ေဘာ်တို့​​ ြကိတ်လိုက်ကွ။
​​ေသနိုင်ရိုး​​လာကွ။ ြကိုး​​စား​​ြက'' ဟု တ​​ေကျာ်​​ေကျာ် ​​ေအာ်ကာ
ဆရာလုပ်ြကသည်။ စပါး​​ရိတ်ရာတွင် ခိုကပ်​​ေသာ တိရစ္ဆာန်ဟု တ​​ေကာင်မှ မရှိ။
ဘဲများ​​ ြကက်များ​​ကပင် စပါး​​နှံများ​​ကို နိုင်သ​​ေလာက် နှုတ်သီး​​ြဖင့်​​ချီ၍
သယ်ြကသည်။ တိရစ္ဆာန်တို့​​သည် ညီညီညာညာ ြကိုး​​စား​​၍ ရိတ်ြကသြဖင့်​​
ဦး​​သာ​​ေခါင်လက်ထက်ကထက် နှစ်ရက်​​ေစာ၍ အလုပ်ြပီး​​သည်။ ဦး​​သာ​​ေခါင်
လက်ထက်က စပါး​​ထိုမျှ မထွက်စဖူး​​။ ဖိတ်ြခင်း​​ ​​ေလြခင်း​​လည်း​​ မရှိ။ ဘဲတို့​​
ြကက်တို့​​ ​​ေကျး​​ဇူး​​​ေြကာင့်​​ လယ်ထဲ၌ ​​ေကာက်သင်း​​​ေကာက်ဖို့​​ စပါး​​နှံ​​ေတာင်
မကျန်ရစ်။ မည်သည့်​​ တိရစ္ဆာန်ကမျှ တလုပ်တဆုပ်​​ေသာ်မျှ ခိုး​​နှိုက်၍ မစား​​။

တိရစ္ဆာန်တို့​​သည် အလုပ်အင်မတန် ​​ေစ့​​စပ်ြကြပီး​​လျှင် ယခင်က
ဘယ်လိုမျှ မ​​ေတွး​​မြကံမိဖူး​​​ေလာက်​​ေအာင် ​​ေပျာ်ရွှင်ြကသည်။
ယခင်ဦး​​သာ​​ေခါင်လက်ထက်ကကဲ့​​သို့​​ သူတပါး​​၏ လက်​​ေဝခံ၍ စား​​ြကရသည်
မဟုတ်​​ေတာ့​​ဘဲ ကိုယ်အကျိုး​​ရှိဖို့​​အတွက် ကိုယ့်​​အလုပ်ကို ကိုယ်ဟာကိုယ်
လုပ်ြကရသြဖင့်​​ စပါး​​တနှံ စား​​ရလည်း​​ စား​​ရသ​​ေလာက် ဝမ်း​​သာြကသည်။
သူများ​​လုပ်တာကို မှီခို ကပ်ရပ် စား​​​ေနသည့်​​ လူသား​​ အ​​ေလှး​​အမွှား​​များ​​
မရှိ​​ေတာ့​​သြဖင့်​​ တိရစ္ဆာန်တိုင်း​​ ​​ေဝစုပို၍ ရနိုင်သည်။ အလုပ်
မလယ်ြက​​ေသး​​​ေသာ်လည် တိရစ္ဆာန်များ​​မှာ ဦး​​သာ​​ေခါင်ရှိစဉ်ကထက်ပို၍
အား​​လပ်ချိန်ရြကသည်။ အခက်အခဲ အမျိုး​​မျိုး​​နှင့်​​ ​​ေတွ့​​ရ​​ေသာ်လည်း​​
​​ေနာက်ဆံုး​​တွင် ဝက်များ​​သည် အသိဉာဏ်ရှိြခင်း​​ ဂျိုကား​​နှင့်​​ခွါြဖူတို့​​၏
ဝိရိယ​​ေကာင်း​​ြခင်း​​ စသည်တို့​​​ေြကာင့်​​ မည်သည့်​​အလုပ်မဆို မြပီး​​​ေြမာက်သည်
မရှိ။ စပါး​​​ေလှ့​​ဖို့​​ အလုပ်ကို လူသား​​တို့​​ကဲ့​​သို့​​ မလုပ်နိုင်​​ေသာအခါ
တိရစ္ဆာန်တို့​​သည် အမှိုက်သရိုက်များ​​ စင်သွား​​​ေအာင်ဝိုင်း​​၍ နှုတ်သီး​​နှင့်​​
မှုတ်ြကသည်။ ဂျိုကား​​မှာ အလုပ်အင်မတန်ြကိုး​​စား​​သြဖင့်​​ တိရစ္ဆာန်တိုင်း​​က
ချီး​​မွမ်း​​ြကရသည်။

ဂျိုကား​​မှာ ဦး​​သာ​​ေခါင် ရှိတုန်း​​ကပင် အလုပ်ကို ြကိုး​​စား​​၍လုပ်တတ်ရာ
​​ေတာ်လှန်​​ေရး​​​ေအာင်ြမင်ြပီး​​ ​​ေနာက်အဖို့​​တွင်မူကား​​ အြခား​​နွား​​ြကီး​​
သံုး​​​ေကာင်စာခန့်​​မျှ အား​​ထုတ်၍ လုပ်သည်။ တခါတရံ ရှိသမျှ​​ေသာ
အလုပ်တာဝန်များ​​ကို ဂျိုကား​​တ​​ေကာင်ထဲ ထမ်း​​​ေဆာင်​​ေနသကဲ့​​သို့​​ပင်
ထင်ရသည်။ ဂျိုကား​​သည် ​​ေနထွက်က​​ေနဝင်ထိ အလုပ်အအား​​မ​​ေန။
ပင်ပင်ပန်း​​ပန်း​​ လုပ်ရမည့်​​ အလုပ်မှန်သမျှတွင် ဂျိုကား​​ဝင်၍ မပါသည့်​​
အလုပ်ဟူ၍ မရှိ။ နံနက်တိုင်း​​ အြခား​​တိရစ္ဆာန်များ​​ အလုပ်လုပ်ချိန် မကျခင်
တနာရီ​​ေစာ၍ အလုပ်လုပ်နိုင်ရန်အတွက် သူ့​​ကို သူများ​​ မထခင် တနာရီ​​ေစာ၍
နှိုး​​ရန် ြကက်ဖက​​ေလး​​တစ်​​ေကာင်ကို မှာထား​​သည်။ ြပဿနာတခုခု
​​ေပါ်​​ေပါက်တိုင်း​​ အခက်အခဲတခုခု ​​ေတွ့​​သည့်​​ အခါတိုင်း​​ ဂျိုကား​​က ငါပိုြပီး​​
ြကိုး​​စား​​မည်ဟု ​​ေြပာ​​ေလ့​​ရှိြပီး​​လျှင် ''ငါပိုြပီး​​ ြကိုး​​စား​​မည်'' ဆို​​ေသာစကား​​မှာ
သူ့​​ကိုယ်သံုး​​​ေဆာင်ပုဒ်ြဖစ်သည်။

တိရစ္ဆာန်တို့​​သည် မိမိတို့​​ စွမ်း​​အား​​ရှိသ​​ေလာက် အလုပ်ကို မခိုမကပ်
လုပ်ြကသည်။ ြကက်မများ​​ ဘဲမများ​​ပင်လျှင် လယ်ရိတ်ချိန်၌ တ​​ေကာင်လျှင်
စပါး​​ ငါး​​တင်း​​ကျရ​​ေအာင် ​​ေကာက်သင်း​​​ေကာက်ြကသည်။ တိရစ္ဆာန်တို့​​အနက်
ခိုး​​ဝှက်သူလည်း​​ တ​​ေကာင်မျှမရှိ။ ရိက္ခာ​​ေဝမှုနှင့်​​ ပတ်သက်၍ ညည်း​​ညူသူလည်း​​
တ​​ေကာင်မျှ မရှိ။ ယခင်ကကဲ့​​သို့​​ တ​​ေကာင်နှင့်​​တ​​ေကာင် ခိုက်ရန်ြဖစ်ြခင်း​​
ထိုး​​ဆိတ်ြခင်း​​ မနာလိုဝန်တိုြဖစ်ြကြခင်း​​လည်း​​ မရှိ။ မယ်သီတ​​ေကာင်သာလျှင်
မနက်သူများ​​ထချိန်မထဘဲ အလုပ်ကြပန်​​ေတာ့​​လည်း​​ ​​ေြခနာ​​ေနသည်ဟု
ယိုး​​မယ်ရှာြပီး​​ ​​ေစာ​​ေစာြပန်ြခင်း​​မှတပါး​​ အလုပ်ခို​​ေသာ တိရစ္ဆာန် တ​​ေကာင်မျှမရှိ။
​​ေြကာင်မ မိတိုး​​တ​​ေကာင်လည်း​​ အြပစ်​​ေြပာမည်ဆိုလျှင် ​​ေြပာစရာရှိသည်။
အလုပ်လုပ်စရာရှိလျှင် မိတိုး​​ကို ဘယ်​​ေတာ့​​မှ ရှာ၍ မ​​ေတွ့​​။ မိတိုး​​သည်
အြကာြကီး​​ အြကာြကီး​​ ​​ေပျာက်၍ ​​ေနြပီး​​လျှင် အစာစား​​ချိန်မှပင် ြပန်လာသည်။
ည​​ေနမှာလည်း​​ သူများ​​​ေတွ အလုပ်ြပီး​​ချိန်ကျမှ ဘာမျှမြဖစ်သည့်​​ အမူအရာြဖင့်​​
ြပန်လာသည်။ မိတိုး​​မှာ ဆင်​​ေြခ​​ေပး​​ ​​ေကာင်း​​သည်ကတ​​ေြကာင်း​​ သနား​​စဖွယ်
ြမည်တတ်သည်လည်း​​ တ​​ေြကာင်း​​​ေြကာင့်​​ သူ့​​အ​​ေပါ်တွင် ဘယ်သူကမျှ
​​ေဗွမယူြက။ လား​​ မ​​ေဟာ်မှာ ​​ေတာ်လှန်​​ေရး​​​ေအာင်ြပီး​​သည့်​​ ​​ေနာက် တစံုတရာ
​​ေြပာင်း​​လဲြခင်း​​ မရှိ။ ဦး​​သာ​​ေခါင် လက်ထက်ကကဲ့​​သို့​​ပင် အလုပ်လုပ်သည့်​​အခါ၌
သွက်လက်ြခင်း​​လည်း​​ မရှိ။ ခိုကပ်ြခင်း​​လည်း​​ မရှိ။ သူ့​​​ေစတနာအ​​ေလျှာက်
သာသာထိုး​​ထိုး​​လုပ်ြခင်း​​လည်း​​ မရှိ။ ​​ေတာ်လှန်​​ေရး​​နှင့်​​ပတ်သက်၍
သူ့​​ထင်ြမင်ချက် ဘယ်အခါမှမ​​ေပး​​။ ''ဦး​​သာ​​ေခါင် မရှိတာ နင်
ဝမ်း​​မသာဘူး​​လား​​'' ဟု မ​​ေဟာ်ကို ​​ေမး​​လျှင် သူက ''ဟဲ့​​ ဒို့​​လား​​များ​​ဟာ
သူများ​​ထက် ပိုြပီး​​ အသက်ရှည်တယ်။ နင်တို့​​အထဲက ဒို့​​လား​​​ေသတာ
ဘယ်သူများ​​ြမင်ဘူး​​သလဲ'' ဟုသာ ​​ေြဖသည်။ အြခား​​​ေသာ တိရစ္ဆာန်များ​​မှာ
နား​​​ေထာင်၍သာ ​​ေနရ​​ေသာ်လည်း​​ သူဘာ​​ေြပာမှန်း​​ မသိြက။

တနဂင်္​​ေနွ​​ေန့​​များ​​တွင် အလုပ်နား​​ြကသည်။ မနက်စာကိုလည်း​​
ခါတိုင်း​​ထက် တနာရီ​​ေနာက်ကျ၍ စား​​သည်။ မနက်စာစား​​ြပီး​​လျှင် မပျက်မကွက်
အလံတင်ပွဲ ကျင်း​​ပြကသည်။ ​​ေဘာ်ြဖူက ဦး​​သာ​​ေခါင်၏ အခန်း​​ထဲမှ ပိတ်စိမ်း​​စ
တခု​​ေတွ့​​သြဖင့်​​ ထိုပိတ်စိမ်း​​စ​​ေပါ်တွင် ခွါနှင့်​​ချိုကို ​​ေရး​​၍ အလံလုပ်ထား​​သည်။
ထိုခွါ ချိုအလံကို တနဂင်္​​ေနွ​​ေန့​​ မနက်တိုင်း​​ အလံတိုင်၌တင်ြပီး​​လျှင်
အ​​ေလး​​ြပုြကသည်။ အလံအတွက် အစိမ်း​​​ေရာင်ကို သံုး​​ြခင်း​​မှာ နိုင်ငံ၏ စိမ်း​​စို
သာယာြခင်း​​ကို ​​ေဖါ်ြပရန် ြဖစ်ြပီး​​လျှင်ခွါနှင့်​​ ချိုမှာ ​​ေနာက်ဆံုး​​
လူသား​​အား​​လံုး​​ကို အြကွင်း​​မဲ့​​သုတ်သင်ြပီး​​​ေသာအခါတွင် ​​ေပါ်လာမည့်​​
အ​​ေြခ​​ေလး​​​ေချာင်း​​ သမတနိုင်ငံြကီး​​၏ အထိမ်း​​အမှတ် ြဖစ်​​ေြကာင်း​​နှင့်​​
​​ေဘာ်ြဖူက ​​ေြပာြပသည်။ အလံအ​​ေလး​​ြပုပွဲ ြပီး​​​ေသာအခါ
တိရစ္ဆာန်အား​​လံုး​​တို့​​သည် စပါး​​ကျီြကီး​​ထဲ၌ စုရံုး​​၌ အစည်း​​အ​​ေဝး​​ လုပ်ြကသည်။
ထိုအစည်း​​အ​​ေဝး​​တွင် လာမည့်​​ ရက်သတ္တတပတ်အတွက် အလုပ်ကို
စီမံကိန်း​​ထုတ်ြပီး​​လျှင် ဆံုး​​ြဖတ်ချက်များ​​ ချမှတ်သည်။ ဘယ်အခါမဆို
ဆံုး​​ြဖတ်ချက် တင်သွင်း​​သူများ​​မှာ ဝက်များ​​ချည်း​​ ြဖစ်ြကသည်။
အြခား​​တိရစ္ဆာန်များ​​မှာ မဲဘယ်လို ​​ေပး​​ရမည်ဟု သိြက​​ေသာ်လည်း​​
ဆံုး​​ြဖတ်ချက်များ​​ကို ကိုယ်ပိုင်ဉာဏ်နှင့်​​ မြကံတတ် မစီစဉ်တတ်ြက။
အစည်း​​အ​​ေဝး​​တွင် ြငင်း​​ခံု​​ေဆွး​​​ေနွး​​ရာ၌ ဗန္ဓုလနှင့်​​ ​​ေဘာ်ြဖူနှစ်​​ေကာင်သာ
ြငင်း​​ခံု​​ေဆွး​​​ေနွး​​ြခင်း​​များ​​သည်။ ထိုနှစ်​​ေကာင်မှာလည်း​​ တ​​ေကာင်နှင့်​​ တ​​ေကာင်
သ​​ေဘာချင်း​​ တိုက်ဆိုင်သည်ဟု မရှိ။ တ​​ေကာင်က သည်ဟာဆိုလျှင်
တ​​ေကာင်က ဟိုဟာကို အြမဲ​​ေြပာ​​ေလ့​​ရှိသည်။ အသက်ြကီး​​​ေသာ တိရစ္ဆာန်တို့​​
''ပင်စင်'' ယူသည့်​​အခါတွင် အသံုး​​ြပုရန် ြမက်ြခံက​​ေလး​​တခု သတ်မှတ်​​ေပး​​ဖို့​​
ဆံုး​​ြဖတ်ချက်ချ​​ေသာအခါ၌လည်း​​ အြငင်း​​အခံုထွက်စရာ ကိစ္စပင် မဟုတ်ဘဲလျက်
တိရစ္ဆာန်များ​​အား​​ အသက်မည်မျှရှိမှ ပင်စင်​​ေပး​​သင့်​​သည်ဆို​​ေသာ အချက်နှင့်​​
ပတ်သက်၍ အြပင်း​​အထန် သ​​ေဘာကွဲလွဲြက​​ေသး​​သည်။ အစည်း​​အ​​ေဝး​​များ​​ကို
ဒို့​​တိရစ္ဆာန်သီချင်း​​နှင့်​​ အြမဲအဆံုး​​သတ်ြပီး​​လျှင် ည​​ေနပိုင်း​​တွင် အနား​​ယူြကသည်။

ဝက်တို့​​သည် ဦး​​သာ​​ေခါင်၏ တိုလီမိုလီထား​​​ေသာအခန်း​​ကို သူတို့​​အဖို့​​
ဌာနချုပ်အလုပ်ခွင် အြဖစ် အသံုး​​ြပုြကသည်။ ဌာနချုပ်အလုပ်ခွင်တွင်
ပန်း​​ဘဲအတတ် လက်သမား​​အတတ်နှင့်​​ အြခား​​ ​​ေတာင်သူလယ်သမား​​တို့​​
တတ်အပ်​​ေသာ အတတ်များ​​ကို ​​ေလ့​​လာြကသည်။ ​​ေဘာ်ြဖူသည်
အြခား​​တိရစ္ဆာန်များ​​ကိုလည်း​​ တိရစ္ဆာန် ​​ေကာ်မတီအမျိုး​​မျိုး​​ ဖွဲ့​​စည်း​​​ေပး​​သည်။
စည်း​​ရံုး​​​ေရး​​လုပ်ငန်း​​ကို လုပ်ရာတွင် ​​ေဘာ်ြဖူသည် ​​ေမာရမှန်း​​ပန်း​​ရမှန်း​​မသိ။
​​ေဘာ်ြဖူ၏ ဝိရိယ​​ေြကာင့်​​ြဖစ်​​ေပါ်လာ​​ေသာ တိရစ္ဆာန်​​ေကာ်မတီအဖွဲ့​​များ​​မှာ
ြကက်မများ​​အတွက် ြကက်ဥထွက်​​ေရး​​​ေကာ်မတီ၊​ နွား​​မများ​​အတွက်
အြမီး​​သန့်​​ရှင်း​​​ေရး​​​ေကာ်မတီ။ ရဲ​​ေဘာ်ရိုင်း​​များ​​ ပညာအသစ်​​ေပး​​​ေရး​​
​​ေကာ်မတီတို့​​ြဖစ်သည်။ ရဲ​​ေဘာ်ရိုင်း​​များ​​ ပညာအသစ်​​ေပး​​​ေရး​​​ေကာ်မတီအဖွဲ့​​မှာ
ြကွက်နှင့်​​ ယုန်တို့​​အား​​ ယဉ်​​ေအာင်လုပ်ဖို့​​ ​​ေကာ်မတီြဖစ်သည်။

ထိုမှတပါး​​ သိုး​​များ​​အတွက် သိုး​​​ေမွး​​ြဖူြဖူထွက်​​ေရး​​​ေကာ်မတီအဖွဲ့​​နှင့်​​
တကွ အြခား​​​ေကာ်မတီအဖွဲ့​​များ​​အြပင် စာ​​ေရး​​စာဖတ်သင်တန်း​​များ​​ကိုလည်း​​
ဖွင့်​​​ေပး​​​ေသး​​သည်။ တိရစ္ဆာန်ရိုင်း​​များ​​ကို ယဉ်​​ေအာင်လုပ်သည့်​​လုပ်ငန်း​​မှာ
အထမ​​ေြမာက်။ တိရစ္ဆာန်ရိုင်း​​တို့​​သည် အရိုင်း​​ဇာတိကို မစွန့်​​ြက။
သူတို့​​အ​​ေပါ်တွင် စိတ်ထား​​ သ​​ေဘာထား​​ြကီး​​ြကီး​​နှင့်​​ ြပုမူလျှင်လည်း​​ သူတို့​​က
ကန်း​​တက်သည်။ ​​ေြကာင်မြကီး​​ မိတိုး​​သည် ပညာအသစ်​​ေပး​​​ေရး​​
​​ေကာ်မတီအဖွဲ့​​တွင် ဝင်ြပီး​​လျှင် ​​ေတာ်​​ေတာ် ထထြကွြကွ အလုပ်လုပ်သည်။
တ​​ေန့​​တွင် မိတိုး​​သည် ​​ေခါင်မိုး​​​ေပါ်သို့​​ တက်၍ သူလက်လှမ်း​​မမှီ​​ေသာ
​​ေနရာတွင်ရှိသည့်​​ စာက​​ေလး​​များ​​အား​​ တိရစ္ဆာန်တို့​​မှာ အကုန်လံုး​​
ရဲ​​ေဘာ်ချည်း​​ြဖစ်သည်။ ထို့​​​ေြကာင့်​​ သူ့​​လက်​​ေပါ်တွင် လာနား​​လို​​ေသာ
စာက​​ေလး​​များ​​ ဘယ်သူမဆိုလာနား​​နိုင်သည်ဟု ​​ေြပာြပီး​​လျှင် သူ့​​လက်တဖက်ကို
တန်း​​၍ ​​ေပး​​သည်။ သို့​​ရာတွင် စာက​​ေလး​​တို့​​သည် မိတိုး​​အနား​​သို့​​ တ​​ေကာင်မျှ
ကပ်မလာြက။

စာ​​ေရး​​စာဖတ် သင်တန်း​​များ​​မှာ များ​​စွာထ​​ေြမာက်​​ေအာင်ြမင်သည်။ နှစ်လ
သံုး​​လြကာ​​ေသာအခါ တကွင်း​​လံုး​​ရှိ တိရစ္ဆာန်များ​​မှာ အနည်း​​နှင့်​​ အများ​​ဆိုသလို
စာ​​ေရး​​စာဖတ် တတ်ကုန်ြကသည်။ ဝက်များ​​မှာ စာ​​ေရး​​​ေရာစာဖတ်​​ေရာ
တတ်နှင့်​​​ေနြကြပီး​​ြဖစ်သည်။ ​​ေခွး​​များ​​လည်း​​ အထိုက်အ​​ေလျာက်
စာဖတ်တတ်ြကသည်။ သို့​​ရာတွင် အ​​ေြခခံတရား​​ြကီး​​ ခုနှစ်ပါး​​မှတပါး​​ အြခား​​
ဘာကိုမှ မဖတ်ချင်ြက။ မုတ်ဆိတ်သည် ​​ေခွး​​များ​​ထက် စာဖတ်တတ်၍
တခါတရံ အမှိုက်ပံုထဲမှ သတင်း​​စာ အစုတ်များ​​ကို ​​ေကာက်၍
အြခား​​တိရစ္ဆာန်များ​​အား​​ ဖတ်ြပသည်။ မ​​ေဟာ်သည် ဝက်များ​​​ေလာက်ပင်
စာဖတ်တတ်​​ေသာ်လည်း​​ ဘယ်​​ေတာ့​​မှ ဖတ်​​ေလ့​​မရှိ။ သူသိသ​​ေလာက်
​​ေြပာရမည်ဆိုလျှင် ဖတ်ချင်စရာ​​ေကာင်း​​တဲ့​​စာရယ်လို တခုမျှမရှိပါဘူး​​ဟု
မ​​ေဟာ်က​​ေြပာသည်။ ခွါြဖူသည် ကြကီး​​ ခ​​ေခွး​​ အကုန်ရ​​ေသာ်လည်း​​
စာလံုး​​​ေပါင်း​​၍ မဖတ်တတ်။

ဂျိုကား​​က​​ေတာ့​​ ဂငယ်ထိ​​ေအာင်ပင် သင်လို့​​မရ။ ဂျိုကား​​သည် ကြကီး​​
ခ​​ေခွး​​ ဂငယ် ဃြကီး​​ အက္ခရာ​​ေလး​​လံုး​​ကို ​​ေြမြကီး​​​ေပါ်၌ ခွါနှင့်​​​ေရး​​ြပီး​​
ြကိုး​​စား​​နိုင်သမျှ ြကိုး​​စား​​ကာ ထိုစာလံုး​​​ေလး​​လံုး​​ကို နား​​ရက် ​​ေပး​​၍
ြကည့်​​ြပီး​​လျှင် ​​ေခါင်း​​ခါြပီး​​​ေနာက် ဃြကီး​​​ေနာက် ဘာလာသည်ကို သူစဉ်း​​စား​​၍
မရ။ တခါတရံ င စလံုး​​ ဆလိမ် ဇကွဲထိ​​ေအာင်ရြပီး​​​ေနာက် က ခ ဂ ဃ
တို့​​ကို ​​ေမ့​​သွား​​ြပန်သည်။ ​​ေနာက်ဆံုး​​တွင် ဂျိုကား​​သည် ပထမဗျည်း​​​ေလး​​လံုး​​
နှင့်​​ပင် ​​ေရာင့်​​ရဲရ​​ေတာ့​​သည်။ ထိုဗျည်း​​​ေလး​​လံုး​​ကိုလည်း​​ ​​ေမ့​​သွား​​မည်စိုး​​သြဖင့်​​
တ​​ေန့​​တခါနှစ်ခါ အ​​ေရး​​ကျင့်​​​ေလ့​​ရှိသည်။ မယ်သီမှာ သူ့​​နာမည်ကလွဲ၍ ဘာမှ
မ​​ေရး​​တတ်။ မဖတ်တတ်။ စာလည်း​​ မသင်ချင်ဘူး​​ဟု ​​ေြပာသည်။ မယ်သီသည်
သစ်ကိုင်း​​​ေြခာက်များ​​ြဖင့်​​ ​​ေြမြကီး​​​ေပါ်မှာ သူ့​​နာမည်ပံုလုပ်ြပီး​​လျှင် ပန်း​​များ​​
သစ်ခက်များ​​ ထိုး​​ကာ ပတ်ချာလှည့်​​၍ ဟိုဖက်မှြကည့်​​လိုက်
သည်ဖက်မှြကည့်​​လိုက် ြကည့်​​တတ်သည်။

အြခား​​​ေသာ တိရစ္ဆာန်များ​​မှာ ကြကီး​​ အြပင် ပို၍ မတတ်ြက။ သိုး​​များ​​
ြကက်မများ​​ ဘဲမများ​​မှာ အ​​ေြခခံ တရား​​ြကီး​​ ခုနှစ်ပါး​​ကို​​ေတာင်
နှုတ်တက်မ​​ေဆာင်နိုင်ြက။ အင်မတန် ဉာဏ်ဖျင်း​​ြကသည်။ ​​ေဘာ်ြဖူသည်
တိရစ္ဆာန်ဝါဒ အ​​ေြခခံတရား​​ြကီး​​ခုနှစ်ပါး​​ကို ​​ေလး​​နက်စွာ အနုလံု ပဋိလံု
သံုး​​သပ်ြပီး​​​ေနာက် ထိုတရား​​ြကီး​​ ခုနှစ်ပါး​​ကို ​​ေဆာင်ပုဒ်တခုတည်း​​နှင့်​​
အဓိပ္ပါယ်ြပည့်​​စံု​​ေအာင် ​​ေဖါ်ြပနိုင်သည်ဟု ​​ေြပာြပီး​​လျှင် ''​​ေြခ​​ေလး​​​ေချာင်း​​
​​ေကာင်း​​တယ်။ ​​ေြခနှစ်​​ေချာင်း​​ မ​​ေကာင်း​​ဘူး​​'' ဟူ​​ေသာ​​ေဆာင်ပုဒ်ကို
ထွင်လိုက်သည်။ ထို​​ေဆာင်ပုဒ်သည် တိရစ္ဆာန်ဝါဒ၏ အဆီအနှစ်
ြဖစ်သည်ဟုလည်း​​ ​​ေဘာ်ြဖူက မိန့်​​သည်။ ထို​​ေဆာင်ပုဒ်ကို
သ​​ေဘာ​​ေပါက်သူတို့​​မှာ လူသား​​တို့​​ ဖျက်ဆီး​​ြခင်း​​​ေဘး​​မှ ကင်း​​​ေဝး​​နိုင်သည်။
​​ေြခနှစ်​​ေချာင်း​​ မ​​ေကာင်း​​ဘူး​​ဆိုသြဖင့်​​ ထို​​ေဆာင်ပုဒ်ကို ငှက်များ​​က ဝိုင်း​​၍
အြပင်း​​အထန်ကန့်​​ကွက်ြကသည်။ အဘယ်​​ေြကာင့်​​ ဆို​​ေသာ် ငှက်များ​​မှာ
​​ေြခနှစ်​​ေချာင်း​​သာရှိ​​ေသာ​​ေြကာင့်​​ ြဖစ်သည်။ ထိုအခါ ​​ေဘာ်ြဖူက ​​ေြခနှစ်​​ေချာင်း​​
ဆို​​ေသာ အဓိပ္ပါယ်ကို ငှက်များ​​ယူသကဲ့​​သို့​​ မယူသင့်​​​ေြကာင်း​​နှင့်​​ အကျယ်တဝင့်​​
ရှင်း​​ြပသည်။

''သည်မှာ ငှက်ရဲ​​ေဘာ်တို့​​ရဲ့​​။ ငှက်များ​​ရဲ့​​ အ​​ေတာင်ဟာ
​​ေရွ့​​လျား​​ဖို့​​အတွက် အသံုး​​ြပုတဲ့​​ အဂင်္ါပါ။ လူသား​​တို့​​ရဲ့​​ လက်လို ကိုင်တွယ်ဖို့​​
အတွက် အသံုး​​ြပုတဲ့​​ အဂင်္ါမဟုတ်ပါဘူး​​။ ဒါ​​ေြကာင့်​​ ငှက်များ​​ရဲ့​​
အ​​ေတာင်ဟာလဲ ​​ေြခ​​ေထာက်တမျိုး​​ပါဘဲ။ လက်ဆိုတာက​​ေတာ့​​ လူသား​​တို့​​ရဲ့​​
ထူး​​ြခား​​တဲ့​​ လက္ခဏာြဖစ်ပါတယ်။ ဒင်း​​တို့​​ မ​​ေကာင်း​​တာလုပ်​​ေလသမျှဟာ
ဒီလက်နဲ့​​ချည်း​​​ေပါ့​​'' ဟု ​​ေဘာ်ြဖူက​​ေြပာ​​ေသာအခါ ငှက်များ​​က
​​ေြကနပ်သွား​​ြကသည်။ ထို့​​​ေနာက် တိရစ္ဆာန် အငယ်စား​​တို့​​သည် ''​​ေြခ​​ေလး​​​ေချာင်း​​
​​ေကာင်း​​တယ်။ ​​ေြခနှစ်​​ေချာင်း​​ မ​​ေကာင်း​​ဘူး​​'' ဆို​​ေသာ ​​ေဆာင်ပုဒ်ကို
အလွတ်ရ​​ေအာင် ကျက်ြကသည်။ ​​ေဘာ်ြဖူ၏ ​​ေဆာင်ပုဒ်မှာ အ​​ေရး​​ြကီး​​သြဖင့်​​
ကျီထရံ၌ အ​​ေြခခံတရား​​ြကီး​​ ခုနှစ်ပါး​​အထက်က ပို၍ ြကီး​​​ေသာ
စာလံုး​​ြကီး​​များ​​နှင့်​​ ​​ေရး​​သား​​ထား​​သည်။

''​​ေြခ​​ေလး​​​ေချာင်း​​ ​​ေကာင်း​​တယ်။ ​​ေြခနှစ်​​ေချာင်း​​မ​​ေကာင်း​​ဘူး​​'' ဆို​​ေသာ
​​ေဆာင်ပုဒ်ကို သိုး​​တို့​​သည် အင်မတန်သ​​ေဘာကျြကသြဖင့်​​ ​​ေရာက်​​ေလရာ
အရပ်တွင် ​​ေနကုန်​​ေနခမ်း​​ ''​​ေြခ​​ေလး​​​ေချာင်း​​​ေကာင်း​​တယ်။ ​​ေြခနှစ်​​ေချာင်း​​
မ​​ေကာင်း​​ဘူး​​'' ဟု မ​​ေမာနိုင် မပန်း​​နိုင် သံြပိုင်​​ေအာ်ြကသည်။
ဗန္ဓုလသည် ​​ေဘာ်ြဖူ၏ ​​ေကာ်မတီ အစည်း​​အ​​ေဝး​​များ​​ကို ဂရုမစိုက်။
အသက်ြကီး​​သူများ​​ကို သင်ြကား​​​ေပး​​ဖို့​​ထက် ငယ်ရွယ်သူများ​​ကို
သင်ြကား​​​ေပး​​ဖို့​​က ပိုအ​​ေရး​​ြကီး​​သည်ဟု ဗန္ဓုလက ​​ေြပာသည်။
စပါး​​သိမ်း​​ြပီး​​​ေနာက် မြကာခင်တွင် ဝါမနှင့်​​ ဂုတ်ကျား​​ ​​ေခွး​​မြကီး​​နှစ်​​ေကာင်က
နှစ်​​ေကာင်​​ေပါင်း​​ ​​ေခွး​​က​​ေလး​​ကိုး​​​ေကာင် ​​ေမွး​​သည်။ ​​ေခွး​​က​​ေလး​​ကိုး​​​ေကာင်
နို့​​ခွဲသည်နှင့်​​ တြပိုင်နက် ဗန္ဓုလက ထို​​ေခွး​​က​​ေလး​​များ​​ကို သူပညာသင်​​ေပး​​မည်
​​ေြပာြပီး​​လျှင် ဝက်တို့​​၏ ဌာနချုပ် အလုပ်ခွင် မျက်နှာကျက်​​ေပါ်တွင် တင်၍
​​ေမွး​​ထား​​သည်။ ထိုအခါမှစ၍ ​​ေခွး​​က​​ေလး​​များ​​ကို ​​ေအာက်သို့​​ ြပန်၍ မချ။
ဌာနချုပ် အလုပ်ခွင်ထဲမှ ​​ေလှကား​​​ေထာင်တက်ြပီး​​ မြကည့်​​လျှင်
​​ေခွး​​က​​ေလး​​များ​​ကို မြမင်နိုင်။ ဗန္ဓုလသည် ​​ေခွး​​က​​ေလး​​ကိုး​​​ေကာင်ကို
အဝှက်​​ေကာင်း​​သြဖင့်​​ ​​ေခွး​​က​​ေလး​​များ​​အ​​ေြကာင်း​​ကို ဘယ်တိရစ္ဆာန်မှ
သတိမရြက​​ေတာ့​​။

နို့​​များ​​ ​​ေပျာက်သွား​​သည့်​​အ​​ေြကာင်း​​လည်း​​ ​​ေနာက်မှ ​​ေပါ်သည်။
ဝက်တို့​​သည် နို့​​များ​​ကို သူတို့​​အစာနှင့်​​​ေရာ၍ စား​​ပစ်ြကသည်။ မိုး​​ဦး​​ကျ
သရက်သီး​​များ​​​ေပါ်​​ေသာအခါ သရက်ပင်​​ေပါ်မှ သရက်သီး​​မှည့်​​တို့​​သည်
​​ေအာက်သို့​​ တဖုတ်ဖုတ်နှင့်​​ ​ေြကွကျ​​ေသာအခါတိရစ္ဆာန်များ​​စိတ်က
ထိုသရက်သီး​​မှည့်​​များ​​ကို အား​​လံုး​​ တိရစ္ဆာန်များ​​အား​​ ညီတူမျှတူ
​​ေဝ​​ေပး​​လိမ့်​​မည်ဟု ထင်ြကသည်။ တ​​ေန့​​တွင် ​​ေလတိုက်၍ ​ေြကွကျသမျှ
သရက်သီး​​မှည့်​​များ​​ကို မည်သည့်​​တိရစ္ဆာန်မျှ မစား​​ပဲ ဌာနချုပ်အလုပ်ခွင်သို့​​
ဝက်များ​​စား​​ရန်အတွက် လာ၍ ပို့​​ြကရမည်ဟု အမိန့်​​ထုတ်သည်။

ထိုအခါ အချို့​​​ေသာတိရစ္ဆာန်တို့​​က ကဲ့​​ရဲ့​​ြကသည်။ ကဲ့​​ရဲ့​​​ေသာ်လည်း​​
အချည်း​​နှီး​​သာတည်း​​။ သရက်သီး​​မှည့်​​များ​​ကို ဝက်များ​​သာ စား​​ထိုက်သည်
ဆို​​ေသာအချက်ကို အား​​လံုး​​​ေသာ ဝက်တို့​​က သ​​ေဘာတူြကသည်။ အခါတိုင်း​​
အချင်း​​ချင်း​​သ​​ေဘာကွဲ​​ေနကျြဖစ်​​ေသာ ဗန္ဓုလနှင့်​​ ​​ေဘာ်ြဖူတို့​​​ေတာင် ထိုကိစ္စ၌
သ​​ေဘာထပ်တူကျြကသည်။ ထိုကိစ္စနှင့်​​ ပတ်သက်၍ ရှင်း​​လင်း​​​ေြပာဆိုရန်
အြခား​​တိရစ္ဆာန်များ​​ဆီသို့​​ သံ​​ေြကာင်ကိုလွှတ်သည်။ သံ​​ေြကာင်က ''ရဲ​​ေဘာ်တို့​​
သရက်သီး​​မှည့်​​များ​​ကို ဝက်များ​​သာစား​​ရမည်ဟု အမိန့်​​ထုတ်ြခင်း​​ဟာ ငါတို့​​
ဝက်များ​​က ကိုယ်ကျိုး​​ရှာလို​​ေသာသ​​ေဘာ အထူး​​အခွင့်​​အ​​ေရး​​ခံစား​​လို​​ေသာ
သ​​ေဘာနှင့်​​ ထုတ်ြခင်း​​ မဟုတ်ဘူး​​ဆိုတာကို အထူး​​​ေြပာဖို့​​ လိုမည်မထင်ပါ။
ဝက်​​ေတွထဲမှာ နို့​​တို့​​ သရက်သီး​​တို့​​ မြကိုက်တဲ့​​ ဝက်​​ေတွ အများ​​ြကီး​​ရှိပါတယ်။
ဥပမာ ငါကိုယ်တိုင်ဆိုလျှင် နို့​​ကိုလည်း​​ မြကိုက်ပါ။ သရက်သီး​​ကိုလည်း​​
မြကိုက်ပါ။ သို့​​​ေသာ်(​​ေလာကဓါတ်ပညာအရ) နို့​​နှင့်​​သရက်သီး​​ဟာ
ဝက်များ​​၏ကျန်း​​မာ​​ေရး​​အတွက် အလွန့်​​အလွန် အ​​ေရး​​ြကီး​​တဲ့​​ အရာများ​​
ြဖစ်သည်ကို ရဲ​​ေဘာ်တို့​​ သတိမ​​ေမ့​​အပ်ပါ။

ငါတို့​​ဝက်များ​​ဟာ ရဲ​​ေဘာ်တို့​​သိြကတဲ့​​အတိုင်း​​ဘဲ ဦး​​​ေနှာက်နှင့်​​
အလုပ်လုပ်ရတဲ့​​ သူ​​ေတွပါ။ ဒီကွင်း​​ြကီး​​ တခုလံုး​​ကို စီမံအုပ်ချုပ်ဖို့​​
စည်း​​ရံုး​​ခန့်​​ခွဲဖို့​​ ကိစ္စြကီး​​ဟာလဲ ငါတို့​​ဝက်များ​​ချည်း​​ တဦး​​တည်း​​ တာဝန်ခံြပီး​​
လုပ်​​ေနရတဲ့​​ကိစ္စြကီး​​ဆိုတာလဲ ရဲ​​ေဘာ်တို့​​ကို အထူး​​​ေြပာဖို့​​ မလိုပါဘူး​​။
ငါတို့​​ဝက်များ​​ဟာ အသင်ရဲ​​ေဘာ်တို့​​ရဲ့​​ အကျိုး​​ကို​​ေန့​​​ေရာညပါ
​​ေစာင့်​​​ေရှာက်လျက်ရှိပါတယ်။ တာ​​ေြကာင့်​​ နို့​​နှင့်​​သရက်သီး​​ကို ငါတို့​​ ဝက်များ​​
အကျိုး​​အတွက်မဟုတ်ပါဘူး​​။ အသင်ရဲ​​ေဘာ်အား​​လံုး​​ရဲ့​​ အကျိုး​​အတွက်ပါ။ ငါတို့​​
ဝက်များ​​က အလုပ်ဝတ္တရား​​ကို တာဝန်​​ေကျွြပန်စွာ မထမ်း​​​ေဆာင်နိုင်ြကဘူး​​ဆိုလျှင်
ဒီတိရစ္ဆာန်ကွင်း​​ြကီး​​ဟာ ဘယ်လိုြဖစ်သွား​​မယ်ဆိုတာကို ရဲ​​ေဘာ်တို့​​
စဉ်း​​စား​​မိြကပါရဲ့​​လား​​။ ငါတို့​​ ဝက်များ​​ အလုပ်​​ေကာင်း​​​ေကာင်း​​
မလုပ်နိုင်ဘူး​​ဆိုသည့်​​ တ​​ေန့​​တွင် ဦး​​သာ​​ေခါင်ြပန်​​ေရာက်လာတာကို
ြကည့်​​ချင်တဲ့​​သူများ​​ ရှိပါသလား​​။ တဦး​​မှ မရှိဘူး​​လို ယံုြကည်ပါတယ်'' ဟု
​​ေြပာြပီး​​လျှင် ကိုယ်ကို ဟိုဖက်အိ ဒီဖက်အိ အိ၍ အြမီး​​ကို ​​ေထာင်ကာ ဟိုနှံ
သည်နှံ နှံ၍ြပသည်။

တိရစ္ဆာန်များ​​အနက် အြခား​​အချက်များ​​တွင် မည်ကဲ့​​သို့​​ သ​​ေဘာကွဲလွဲြခင်း​​
ရှိ​​ေစကာမူ ဦး​​သာ​​ေခါင်ြပန်လာမည်ကို ​​ေြကာက်ြကသည့်​​အချက်တွင်
တသ​​ေဘာတည်း​​ ြဖစ်သည်။ နို့​​နှင့်​​သရက်သီး​​ကို ဝက်များ​​ချည်း​​
စား​​ပစ်ခံရြခင်း​​ထက် ဦး​​သာ​​ေခါင်ြပန်လာြခင်း​​က ဆိုး​​မည် ြဖစ်သြဖင့်​​
တိရစ္ဆာန်တို့​​မှာ ဘာမှမ​​ေြပာနိုင်​​ေတာ့​​။ သို့​​ြဖစ်ရာ ဝက်များ​​ကို ကျန်း​​မာြခင်း​​နှင့်​​
ြပည့်​​စံု​​ေအာင်ထား​​ဖို့​​ ကိစ္စထက်မည်သည့်​​ကိစ္စမျှ ပို၍ အ​​ေရး​​မြကီး​​​ေြကာင်း​​မှာ
အင်မတိအင်မတန် ထင်ရှား​​လှသြဖင့်​​ နို့​​​ေရာ​​ေလတိုက်၍ ​ေြကွ​​ေသာသရက်သီး​​​ေရာ
(တက်ခူး​​၍ရ​​ေသာ သရက်သီး​​​ေရာ) အကုန်လံုး​​ ဝက်များ​​ချည်း​​သာ
စား​​ဖို့​​ထား​​ရန်အတွက် ​​ေနာက်ထပ် အြငင်း​​မပွား​​ဘဲ အား​​လံုး​​သ​​ေဘာတူ
လိုက်ြကရ​​ေလသည်။

Leave a Reply



Labels

 
D.Wave NewsLetter © 2011 DheTemplate.com & Main Blogger. Supported by Makeityourring Diamond Engagement Rings

You can add link or short description here